توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص)، سیزدهمین مرحله رزمایش همدلی و مواسات با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان روز پنجشنبه در این آیین اظهار داشت: در هرمزگان رزمایش همدلی و مواسات با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رییس ستاد رزمایش و دبیری سپاه امام سجاد(ع) استان اتفاق های خوبی رخ داده است و تاکنون ۴۵۵ هزار بسته معیشتی تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

علی الهیاری افزود: با توجه به اینکه در آستانه مبعث پیامبر اسلام پیام‌آور رحمت و مهربانی در جامعه قرار داریم، این رزمایش‌ همدلی نیز برگرفته از سیره و عمل پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی بیان داشت: توزیع گسترده بسته‌های معیشتی و حس انسان دوستی و وظیفه‌شناسی ملت در برابر افراد نیازمند نشانگر این مطلب است که نظام جمهوری اسلامی به افراد کمتر برخوردار توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اختصاص حدود هفت میلیارد ریال از جانب دولت و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی خیران در سالجاری برای کمک به خانواده‌ای نیازمند و تحت حمایت گفت: امسال اتفاق های خوبی رقم خورد و خدمات دولت و خیران را بر سر سفره‌ی فقرا قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: از محل صندوق امداد و ولایت کمیته امداد تسهیلات قرض‌الحسنه زیادی به مددجویان پرداخت‌شده است و برای خانواده‌های که در شرایط اضطرار بوده‌اند با پرداخت این وام‌ها توانستیم مشکلاتشان را حل کنیم.

الهیاری ابرار داشت: در بخش اکرام ایتام هرمزگان نیز خیران تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: امروز هر یتیم در استان به‌صورت ماهانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از کمک خیران بهره‌مند می‌شود که رقم مناسبی است.

الهیاری افزود: امروز ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و تلفات ما در این جنگ افزایش آمار فقرا و گسترش فقر در جامعه خواهد بود که می‌توان این مساله را با کمک‌های مردمی و ترویج انفاق در جامعه کنترل کرد.

247209