جریمه تردد درایام نوروز؛

سفر به استان گیلان ممنوع است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه تابع ستاد تصمیمات مقابله با کرونا  برای اجرای طرح ها و برنامه هستیم، گفت: براساس مصوبه قبلی،  سفر به استان گیلان ممنوع است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه اظهار داشت: امسال پیش بینی کردیم که ۵۷ تیم با حدود ۳۰۰ نیرو در اجرای طرح نوروزی در راههای استان در کنار دستگاههای مربوطه این بخش حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در راههای ورودی به استان مستقر است، خاطرنشان کرد: بنا به قانون کسانی که به شهرهای نارنجی تردد کنند مشمول ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه به طور معمول کسانی که می خواهند بدون مجوز وارد گیلان شوند با تذکر بازگردانده می شوند، از مردم خواست بدلیل شرایط کرونایی از تردد به استان بپرهیزند .

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه از کاهش ۱۴ درصدی فوتی های سوانح رانندگی جاده ای استان طی یازده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد و گفت: امسال ۵۸ نفر از هموطنان مان کمتر از پارسال در راههای استان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند.

وی با اشاره به آمادگی پلیس برای اجرای طرح نوروزی از آماده سازی ناوگان عمومی یعنی کنترل ایمن بودن اتوبوس های مسافربری و مینی بوس ها خبر داد و گفت: در نوروز از ظرفیت های سامانه های هوشمند بیشترین بهره را خواهیم گرفت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان همچنین از توقف عملیات راهداری و عمرانی از بیست و پنجم اسفند ماه تا هفدهم فروردین ماه خبر داد و گفت : این اقدامات برای پیشگیری از وقوع تصادفات انجام می شود.

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای

سرهنگ صفاری اظهار داشت: طی یازده ماه گذشته متاسفانه ۳۴۸ نفر از هموطنان مان جان خود را در راههای استان از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این تعداد نشان دهنده ۱۴ درصد کاهش است.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد از جانباختگان جاده ای در یازده ماه گذشته مربوط به راکبان موتور سیکلت و ۲۴ درصد عابران پیاده است، اظهار داشت: در مجموع ۵۸ درصد از آمار جانباختگان سهم عابر پیاده و موتور سیکلت هاست که البته این تعداد نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات در محورهای برون شهری استان را عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی با ۲۷ درصد از میزان آمار اختصاص داده از علت های تصادف عنوان و تصریح کرد: ۹ درصد جانباختگان زن و ۹۱ درصد مرد بوده اند.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۲۷ محور پر تصادف در استان داریم ، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده ؛ ۹۷ نقطه پر حادثه در استان داریم که ۱۵ نقطه اصلاح و ایمن سازی و ۷۴ نقطه آشکار سازی شده است .

وی چهار محور پر حادثه استان را قرمز عنوان و بیان کرد: محورهای رشت- لنگرود، تالش- آستارا، فومن- سراوان، و آزادراه امام زاده هاشم- لوشان محورهای پر تصادف استان در سال ۹۹ بوده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح آذرخش اظهار داشت: تمرکز ما بر رانندگان پر خطر است که بنابر قانون خودروهایشان باید توقیف شود.

سرهنگ صفاری اظهار داشت: برهمین اساس؛ طی یازده ماه امسال ، بالغ بر ۳۳۴ مرحله عملیات ترافیکی در راههای استان انجام شده که نتیجه آن اعمال قانون در مورد یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره تخلف بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

گیلان در کرانه جنوبی دریای خزر از کانون های گردشگری شمال کشور است. سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر از هم میهنانمان به گیلان سفر می کنند.

منبع: ایرنا

247101