زنجانی‌ها اینطوری از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند

قصد داریم شما را به آداب و رسوم مردم زنجان برای استقبال از مسافران نوروزی آشنا کنیم.
تصویر زنجانی‌ها اینطوری از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، با فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲، آیین استقبال از نخستین مسافران نوروزی به زنجان، در ورودی این شهر، با حضور علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان و سید سعید صفویT دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از اعضای ستاد و مسئولین استانی در میدان بسیج ورودی شهر زنجان برگزار شد.
علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در آیین استقبال از نخستین مسافران نوروزی اظهار کرد: زنجان به عنوان نزدیکترین مقصد گردشگری برای بخش عمده‌ای از مسافران، یک شهر بسیار شاداب است که با آثار فراوان تاریخی و طبیعی می‌تواند خاطره یک مسافرت ماندگار را در اذهان ثبت کند و از همه هموطنان عزیز دعوت می‌کنم که در نوروز ۱۴۰۲فرصت دیدار از زنجان میزبان مهربان را از دست ندهند.
شهردار زنجان با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های استان می‌تواند علاوه‌بر درآمدزایی، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت کند، بیان داشت: امیدوارم برنامه‌های پیش‌بینی شده و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، سفری خوب و خاطره‌انگیز را برای مسافران نوروزی تدارک ببینیم.

همچنین در این آیین سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: در نوروز ۱۴۰۲ با تمهیدات فراهم شده آمادگی تشریک مساعی و همکاری بین دستگاه‌ها نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و امیدوار هستیم که نوروز متفاوتی را شاهد باشیم.
در این آیین مسئولان با استقرار در میدان بسیج که از ورودی‌های شهر زنجان است ضمن خوشامدگویی به میهمانان نوروزی با اهدای شاخه‌های گل، شیرینی، صنایع دستی و بسته‌های معرفی زنجان، سال نو را به آنان تبریک گفتند.

منبع:فارس

478316