کارشناس ارشد وزارت خارجه در گفتگو با پرسون؛

مجلس شورای اسلامی هشدار داد/ پیوستن ایران به پالرمو و CFT به نفع کشور نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیوستن ایران به  پالرمو و CFT بیانه‌ای صادر کردند که هرگونه عضویت و پیوستن ایران به این کمیسیون‌ها در شرایط فعلی که کشور در جنگ شدید اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست. به همین جهت به کسانی که به دنبال پیوستن ایران به این دو کمیسیون هستند، هشدار داده شد.

محمدرضا فرقانی کارشناس ارشد سیاست خارجی وزارت خارجه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص هشدار مجلس نسبت به پیوستن به لوایح FATF بیان کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیوستن ایران به پالرمو و CFT بیانه‌ای صادر کردند که هرگونه عضویت و پیوستن ایران به این کمیسیون‌ها در شرایط فعلی که کشور در جنگ شدید اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست. به همین جهت به کسانی که به دنبال پیوستن ایران به این دو کمیسیون هستند، هشدار داده شد.

فرقانی با اشاره به این‌که پیوستن جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که تحریم‌ها به قوت خود باقی است هیچ گونه مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد، اظهار داشت: این کمیسیون‌ها محدودیت‌های بیش‌تری را برای ایران به همراه خواهند داشت.

پیوستن جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که تحریم‌ها به قوت خود باقی است هیچ گونه مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد و این کمیسیون‌ها محدودیت‌های بیش‌تری را برای ایران به همراه خواهند داشت

وی افزود: با توجه به تجربه جدید جمهوری اسلامی ایران طی یکی دو سال گذشته و تجربه‌های تاریخی دهه‌ها و سده‌های گذشته ثابت شد که کشورهای اروپایی و آمریکا هرگز به تعهدات خود پایبند نیستند و علاوه بر آن می‌خواهند از مواضع بالا و قدرتمندانه نظرات خود را تحمیل کنند.

کارشناس ارشد سیاست خارجی وزارت خارجه ادامه داد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با پذیرش توافق برجام به طور کامل به تعهدات خود عمل کرد و چندین بار نیز آژانس انرژی اتمی بین‌المللی پایبندی ایران به تعهدات خود تأیید کرد اما متأسفانه کشورهای طرف مقابل به ویژه 3 کشور اروپایی و آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه به دامنه تحریم‌ها افزودند.

محمدرضا فرقانی در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه برخورد با دیدگاه‌ها و چشم‌انداز آمریکا و اروپا نسبت به تعهدات بین‌المللی این است که مقابله به مثل ‌شود و مثل خودشان رفتار کنیم.

247054