فرهاد؛ برای آخرین بار / لطفا آلترناتیو موقت نباش!

امروز سومین رونمایی از فرهاد مجیدی در استقلال است. مردی که از سال ها پیش آرزوی سرمربی شدن در استقلال را داشت در دو سال اخیر سه بار به این آرزو رسیده است.

تصویر فرهاد؛ برای آخرین بار / لطفا آلترناتیو موقت نباش!

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد مجیدی هفته گذشته به فاصله یک روز از برکناری محمود فکری به عنوان سرمربی جدید آبی های پایتخت انتخاب شد. این سومین بازگشت فرهاد به به استقلال بود.

مجیدی در نخستین تجربه خود در بدو بازگشت به نیمکت آبی ها یک امتحان بسیار سخت دارد؛ تقابل با فولادی که جواد نکونام سرمربی اش است. فولاد از تیم های آماده، خوب و مدعی لیگ بیستم به شمار می آید و مجیدی برای پشت سر گذاشتن این تیم کار بسیار سختی دارد.

البته در راس هرم مسائل مربوط به فرهاد مجیدی مسلما دیدار با فولاد در اولویت قرار ندارد. کار او بسیار سخت تر از اینها به شمار می رود که صرفا یک دیدار و هر نتیجه ای در آن بتواند بر روی آینده او تاثیر بگذارد. مهم وضعیت مجیدی است و آینده ای که باید به هر شکل ممکن آن را تغییر بدهد.

فرهادِ دمدمی مزاج

سال ها پیش بود که مرحوم منصور پورحیدری تبدیل به بزرگ ترین آلترناتیو استقلالی ها شد. یعنی هر بار که یک مربی کنار می رفت نخستین و دم دستی ترین گزینه برای جانشینی او فقط یک نام بود؛ منصور پورحیدری. حساب اینکه منصور خان چندین مرتبه سرمربی استقلال شد واقعا از دست رفته است. او نه یک گزینه ایده آل که صرفا یک گزینه «دم دستی» برای نیمکت آبی ها بود.

حالا سال ها از آخرین حضور پدر استقلالی ها بر روی نیمکت می گذرد. نقشی که پورحیدری داشت کم کم به فرهاد مجیدی می رسد؛ یعنی مهم ترین و بزرگ ترین گزینه برای آلترناتیوی نیمکت! مهم نیست سرمربی استقلال چه کسی باشد؛ محمود فکری و یا شفر و یا اصلا آندره آ استراماچونی. مهم این است هر کدام بروند فرهاد مجیدی نخستین گزینه جانشینی برای آنهاست. فرهاد تا امروز اقبال چندان بالایی برای هدایت استقلال نداشته است و دوره های مربی گری اش تا حدودی کوتاه مدت است که البته این یکی را به دمدمی مزاج بودن او نسبت می دهند. اما شاید مجیدی یک نکته را به خوبی فهمیده باشد و آن هم این است که...

برای آخرین بار

این سومین بازگشت مجیدی به استقلال است. اگر او بتواند در سومین بازگشت در حد یک ناجی برای آبی ها ظاهر شود و نتیجه و محبوبیت را با هم به دست بیاورد آنگاه برای همیشه از گزینه آلترناتیوی خارج می شود. او کسی بود که مدعی می شد بالاترین دوره های مربی گری را در فرانسه و اسپانیا پشت سرگذاشته است و حسابی برای بازگشت به استقلال آماده به نظر می رسید اما تا امروز هیچ چیز خاصی از خود نشان نداده است.

به این ترتیب این بازگشت آخرین فرصت او محسوب می شود. البته منظور این نیست که اگر شکست خورد و کنار رفت دیگر هرگز به استقلال برنمی گردد، منظور این است که اگر اینبار هم بدون هیچ دستاورد خاصی راه خروج از باشگاه را در پیش بگیرد آنگاه دیگر هرگز به عنوان یک گزینه درجه یک در نظر گرفته نخواهد شد و صرفا یک آلترناتیو موقتی بود.

امروز نخستین فرصت فرهاد برای قرار گرفتن در مسیری است که می تواند به فرار او از عنوان «آلترناتیو موقت» باشد. راس ساعت 15، آن هم مقابل جواد نکونام.

حتی اگر امروز هم ببرد و مشت هایش را گره کند باز هم کافی نخواهد بود. او فرصت زیادی برای فرار از عنوان آلترناتیو موقت ندارد...

246147