رکورد دو ساله قیمت توکن Fetch.ai (FET) شکسته شد

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هر روز چهره تجارت، رایانش و سایر فناوری ها را تغییر می دهد. در ابتدایی ترین شکل، اطلاعات جمع آوری شده توسط هوش مصنوعی داده هایی هستند که می توان برای تفسیر از آنها استفاده کرد؛ از سوی دیگر، بلاکچین ها برای ذخیره سازی و انتقال این داده ها ساخته می شوند.

به گزارش سایت خبری پرسون، Fetch.ai (FET) “یک آزمایشگاه هوش مصنوعی مستقر در کمبریج” است که هدف آن استفاده از فن آوری دفتر توزیع (لجر) برای ساخت یک سیستم یادگیری ماشین غیرمتمرکز با قابلیت انتقال ایمن هر نوع داده در سطح جهانی می باشد.

اطلاعات حاصل از Cointelegraph Markets و TradingView نشان می دهد که قیمت FET از ابتدای سال 2021 تاکنون 720٪ افزایش یافته و در این هفته این آلتکوین موفق شده است به بالاترین قیمت سالانه خود یعنی 0.40 دلار برسد.

پیمایش خوراک خوان توییتر این پروژه نشان می دهد که هیجانات بازار این ارز در اواخر ژانویه و زمانی شروع شد که Fetch.ai توییتی درباره پروژه Mettalex (MTLX) خود منتشر کرد که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای اکوسیستم Fetch.ai است که تخصص آن در وارد کردن اوراکل های خودکار و هوشمند به فضای دیفای می باشد.

با توجه به اینکه دیفای نیز فضای جدید دیگری است که به سرعت در حال رشد است، ورود FET در آن با افزایش چشمگیر حجم معاملات آن همراه شد.

به عنوان بخشی از راه اندازی پروژه Mettalex، دارندگان توکن FET این امکان را داشتند که توکن های خود را برای مدت 3 ماه در این پلتفرم سپرده گذاری کرده و 10 درصد سود کسب کنند. این سود در قالب توکن های MTLX پرداخت می شود.

مومنتوم صعود این پروژه در طول ماه فوریه به دنبال چندین قرارداد همکاری مهم ادامه یافت، از جمله مهمترین آنها می توان به توافق با گروه صنعتی بوش (Bosch Group) برای کمک به راه اندازی یک پروژه بلاکچین چند منظوره با قابلیت Web 3.0 اشاره کرد.

درحالیکه این پروژه بلاکچین از اکتبر 2020 (مهر 99) در شبکه آزمایشی فعال بوده است، تیم پشتیبان Fetch.ai با انتشار توییتی از راه اندازی شبکه اصلی آن در اواسط ماه مارس (اسفند) خبر داد.

انتشار اولین اپلیکیشن بومی پروژه در اپ استور نشان می دهد که گسترش اکوسیستم Fetch.ai تازه آغاز شده است و حجم معاملات و تراکنش های ثبت کننده آن علاقمندی روزافزون جامعه به این پروتکل متمرکز بر هوش مصنوعی را حکایت می کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

246339