قیمت توکن چلیز (CHZ) بیش از 60 درصد دیگر افزایش یافت

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دو مورد از داغترین مباحثی هستند که این روزها در دنیای ارزهای رمزنگاری به گوش می رسند. هرکدام از این مباحث نحوه تعامل پروژه ها و شرکت ها با عموم مردم را در مقیاسی گسترده متحول کرده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، چلیز (Chiliz) یکی از پروژه هایی است که با هدف تعامل طرفداران ورزشی به دنبال استفاده از این مفاهیم است. چلیز یک بستر بلاکچین است که توسط پلتفرم تعامل طرفداران Socios ایجاد شده است. این پروژه به گونه ای طراحی شده است که به هواداران باشگاه های ورزشی امکان می دهد فن توکن های مارک دار (توکن های طرفداری) را خریداری کنند که به آنها اجازه می دهد از طریق رای عمومی بر روند تصمیم گیری های تیم های خود تأثیر بگذارند.

طبق اعلام وبسایت رسمی این پروژه، تمام این فن توکن ها در بلاک چین چلیز ضرب می شوند و رأی گیری درون این پلتفرم از طریق یک سری قراردادهای هوشمند انجام می شود.

داده های Cointelegraph Markets و TradingView نشان می دهد که طی یک ماه گذشته، قیمت چلیز (CHZ) 760 درصد افزایش یافته است و از 0.022 دلار روز 8 فوریه (20 بهمن) به بالاترین قیمت 0.189 دلار در روز 8 مارس (18 اسفند) رسیده است. حجم معاملات CHZ نیز تحت تأثیر این حرکات قیمتی، به رکورد 24 ساعته 1.92 میلیارد دلار رسیده است.

نمودار چلیز - قیمت توکن چلیز (CHZ) بیش از 60 درصد دیگر افزایش یافت

در اواخر سال 2020 ، هنگامی که این پلتفرم با همکاری بایننس فن توکن ACM را برای تیم آس میلان راه اندازی کرد، مومنتوم این ارز افزایش یافت. راه اندازی این توکن 6 میلیون دلار درآمد برای اکوسیستم CHZ به همراه داشت.

در تاریخ 2 مارس (12 اسفند) قیمت CHZ در حالی افزایش یافت که مدیر عامل این شرکت الکساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus) اعلام کرد که این پروژه 50 میلیون دلار برای توسعه فعالیت های خود در ایالات متحده اختصاص خواهد داد و برنامه هایی نیز برای شروع کار با لیگ های محلی در نظر دارد.

امتیاز انحصاری VORTECS™، که معیاری برای مقایسه الگوریتمی شرایط قبلی و شرایط فعلی بازار یک ارز است و از ترکیبی از نقاط داده مثل احساسات بازار ، حجم معاملات، تغییرات قیمت و فعالیت های توییتر به دست می آید، در روز اول مارس (11 اسفند) و کمتر از 5 ساعت قبل از شروع افزایش قیمت CHZ تا بالای 0.06 دلار، به بالاترین امتیاز آن یعنی 66 رسید. پس از افزایش قیمت و رسیدن به سطوح بالاتر از 0.11 دلار ، نمره VORTECS™ در روز 6 مارس (16 اسفند) به 69 افزایش یافت. دو روز پس از آن قیمت این ارز به رکوردی تازه دست یافت.

امتیاز چلیز - قیمت توکن چلیز (CHZ) بیش از 60 درصد دیگر افزایش یافت

در حال حاضر، چلیز در حال مذاکره با فرمول یک (Formula One) است. اگر این تیم بتواند با تیم های محبوب ورزشی ایالات متحده همکاری کند، این پروژه برای رشد بیشتر در موقعیت خوبی قرار می گیرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

246887