تحلیلگر تحولات آمریکا در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

امنیتی شدن فضای ایالات متحده و افزایش شکاف بین مردم و دولت

پس از اتفاقات اخیر آمریکا یک فاصله بسیار جدی بین مردم و حاکمیت ایجاد شده است که امنیتی کردن فضا این فاصله را بیش‎تر می‌کند. یادمان نرود که تقریباً نیمی از رأی دهندگان آمریکایی معتقدند که دولت فعلی آمریکا با تقلب روی کار آمده است و بر این باورند که در انتخابات تقلب شده و بایدن رأی نیاورده است، بنابراین امنیتی کردن فضا این شکاف را بیش‌تر خواهد کرد.

علیرضا رضاخواه تحلیلگر تحولات آمریکا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص امنیتی شدن فضای آمریکا اظهار داشت: اتفاقی که در آمریکا افتاده مسبوق به سابقه است و هرگاه آمریکا از لحاظ امنیتی دچار بحران می‌شود برای اعمال بیش‌تر قدرت به خصوص پلیسی کردن فضای کشور سعی می‌کند که از چنین موقعیتی استفاده کند چرا که بعد از ۱۱ سپتامبر شاهد امنیتی شدن فضای داخلی و فضای سیاسی آمریکا بودیم.

رضاخواه در ادامه تشریح کرد: بعد از اعتراضات مردمی و به ویژه حمله به کنگره شاهد حضور بیش‌تر نیروهای امنیتی در واشنگتن هستیم و قوانین سختگیرانه‌ای را اعمال کرده‌اند و این طبیعتاً به محدود شدن آزادی‌های مردمی، آزادی‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی در داخل آمریکا منجر خواهد شد که با اعتراضات بسیاری از فعالین آمریکایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: مسلح شدن مردم و استفاده از سلاح در قانون اساسی آمریکا به عنوان این‌که افراد حق داشتن سلاح را دارند، وجود دارد حتی عنوان شده که میلیشیا نیز می‌توانند سلاح داشته باشند.

این تحلیلگر تحولات آمریکا بیان کرد: آنچه در آمریکا وجود دارد معمولاً مداخله جدی در حوزه‌هایی مانند استفاده از شبکه‌های مجازی برای کنترل فعالیت افراد و مردم است و این اتفاق در گذشته افتاده و احتمال اینکه بعد از این جریان نیز اتفاق بیفتد، وجود دارد.

علیرضا رضاخواه در پایان با اشاره به این‌که نکته قابل توجه این است که بین مردم و حاکمیت خصوصاً بعد از اتفاقات اخیر یک فاصله بسیار جدی ایجاد شده است که امنیتی کردن فضا این فاصله را بیشتر می‌کند، عنوان کرد: یادمان نرود که تقریباً نیمی از رأی دهندگان آمریکایی معتقدند که دولت فعلی آمریکا با تقلب روی کار آمده است و بر این باورند که در انتخابات تقلب شده و بایدن رأی نیاورده است، بنابراین امنیتی کردن فضا این شکاف را بیش‌تر خواهد کرد.

246306