وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد:

تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی؛ رویکرد جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل کردن کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی را رویکرد جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید عباس صالحی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی با بیان این‌که یکی از عناوین شهر یزد دارالکتاب بوده و این نشان دهنده ظرفیت فرهنگی این دیار است.

وی به سابقه یزد به عنوان محل ثبت تاریخ فرهنگ مکتوب ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: علمی کردن فعالیت‌ها از جمله رویکردهای جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تبدیل کردن کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی مبتنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی را از دیگر رویکردهای جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست، گفت: با این نگاه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در حوزه معماری و فرآیند کاری کتابخانه ها انجام شده و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: انجام هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی در حقیقت سرمایه گذاری برای ساخت جامعه‌ای موثر و توسعه یافته است.

صالحی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان را سومین راهبرد جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر هیچ کتابخانه‌ای در کشور فاقد فضای ویژه کودکان نیست.

وزیر تصریح کرد: اگر بتوانیم نسلی کتابخوان داشته باشیم، نسلی سالم از نظر روحی و جسمی خواهیم داشت و در نهایت انسان های سالم و موثر برای توسعه کشور پرورش می دهیم.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

246096