سامانه به ‌اشتراک گذاری کتب دانشگاهی راه اندازی شد

یک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌ آنلاین در زمینه به اشتراک گذاری کتب‌ و جزوات علمی و دانشگاهی راه اندازی کرد.

تصویر سامانه به ‌اشتراک گذاری کتب دانشگاهی راه اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، دانا خواجوی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: اپلیکیشن‌های عمومی بسیاری در حوزه کتاب‌خوانی عرضه شده است که بیشتر نشر کتاب‌های عمومی و افزایش سرانه مطالعه را به عنوان هدف خود قرار داده‌اند. با توجه به مطالعات صورت گرفته در این واحد دانش‌بنیان، سامانه یادگیری الکترونیک تاسیس شد که در بستر متفاوتی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در سامانه‌های دیگر ممکن است که کتاب در فرمت‌هایی مانند پی دی اف، عرضه شود. این مسئله ممکن است باعث شود که برخی سودجویان مالکیت معنوی اثر را رعایت نکنند، به همین دلیل برخی ناشران درباره انتشار الکترونیکی کتاب‌های خود تردید دارند.

خواجوی با بیان اینکه در این سامانه، کتاب‌های درسی و دانشگاهی عرضه شده است و از طریق ارائه کتاب‌ها تحت فرمت BKT کاربر امکان دانلود مطلب را ندارد، خاطر نشان کرد: از این طریق همه کاربران می‌توانند مطلب را به صورت تحت وب مطالعه و از نکات موردنظرشان یادداشت برداری کنند.

مجری طرح یادآور شد: علاوه بر آن کاربران می‌توانند با دیگر مخاطبان سایت در مورد کتب مورد مطالعه، گفت‌وگو کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. به غیر از کتب دانشگاهی و درسی، مقالات علمی نیز در این پایگاه داده در دسترس قرار داده شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تاکید بر حفظ کامل حقوق مؤلف، افزود: هدف ما در این مجموعه تسهیل فرایند یادگیری با استفاده از نوآوری است. خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با معرفی این شرکت به نهادهایی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه همکاری بیشتر ما با نهادهای آموزشی کشور را فراهم کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، وی اظهار کرد: بر این اساس در حال همکاری با نهادهایی مانند دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نشر وزارت علوم، دانشگاه شیراز و بیش از ۱۰ واحد آموزشی و اجرایی دیگر هستیم. محتوای مورد نظر و منتشر شده توسط این نهادها از طریق سامانه ما در دسترس مخاطبان و دانشجویان آنها قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

245769