تزریق اولین واکسن کرونا در هشترود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هشترود با اعلام اینکه محموله واکسن کرونا برای تزریق به کادر درمانی به این شهرستان رسید، گفت: نخستین واکسن نیز در بیمارستان امام حسین (ع) تزریق شد.
تصویر تزریق اولین واکسن کرونا در هشترود

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، سلیمان جعفرزاده با اشاره به اینکه این محموله شامل ۴۵ دوز است، افزود: ۳۰ دوز آن در بیمارستان امام حسین (ع) به کادر درمان و ۱۵ دوز دیگر نیز به کارکنان مراکز ۱۶ ساعته تزریق می‌شود.

به گفته وی واکسن به تعداد بالا و برای تزریق بین اقشار مختلف مردم موجود نیست و بر همین اساس حضور مردم به صورت دسته جمعی در آیین‌هایی چون عروسی و مجالس ترحیم و آرامستان‌ها می‌تواند باعث انتشار بیماری شود.

وی اضافه کرد: اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، طی اسفند با موج پیشرفته‌تری از بیماری روبه‌رو می‌شویم و بیمارستان‌ها شرایط ناگواری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به عید نوروز، مردم باید مانند سال گذشته پروتکل‌ها را رعایت کرده و از رفتن به مسافرت خودداری کنند.

جعفرزاده بیان کرد: در طول یک هفته گذشته پنج مورد مثبت داشتیم که متاسفانه یک نفر فوت کرد، یک نفر دیگر از بیمارستان ترخیص شد و سه نفر هم در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

طی شامگاه گذشته، دوشنبه نخستین واکسن کرونا در عجب‌شیر، یکی دیگر از شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌شرقی نیز تزریق شد؛ محموله عجب‌شیر نیز 45 دوز است که 38 دوز آن به کادر بیمارستانی و هفت دوز به کادر بهداشتی تزریق می‌شود.

منبع: ایرنا

245404