رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۴۱ هزار دوز واکسن تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تا روز گذشته بیش از ۴۱ هزار دوز واکسن مقابله با کرونا در استان همدان تزریق شده است.
تصویر ۴۱ هزار دوز واکسن تزریق شد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به عملکرد خوب استان همدان در تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: ۴۱ هزار و ۳۸۸ دوز واکسن تا روز گذشته دراین استان تزریق شده ضمن اینکه سه هزار دوز واکسن تولید داخل (انستیتو پاستور) نیز به متقاضیان همدانی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان رتبه نخست اجرای مرحله اول فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور را کسب کرده است، افزود: حدود ۱۰۰ درصد کادر بهداشت و درمان، دانشجویان علوم پزشکی، بخش خصوصی زیر مجموعه نظام پزشکی، پاکبان‌ها و زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و افراد آسیب پذیر استان همدان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این استان دارای ۵۸۵ خانه بهداشت و ۲۰۰ مرکز جامع سلامت است که در صورت تامین و فراهم شدن واکسن موردنیاز، ظرفیت کافی برای تزریق روزانه ۲۵ هزار دز واکسن در استان وجود دارد.

حیدری مقدم ادامه داد: سیاه نمایی در فضای رسانه‌ای و اجتماعی علیه ایران در رابطه با تزریق واکسن کرونا کاملا غیرمنطقی و غیرعلمی است، چراکه ۱۱۰ کشور جهان حتی یک دز واکسن کرونا را نیز تزریق نکرده اند.

شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نصف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار بیماران بستری استان در اول اردیبهشت، یک هزار و ۶۰۰ نفر بود که اینک به کمتر از ۸۰۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی صنوف و مردم، روند کاهش آن همچنان ادامه یابد.

حیدری مقدم افزود: شمار روزانه بیماران بستری در بیمارستان‌های استان همدان نیز از ۲۵۰ نفر به ۷۰ بیمار و شمار بیماران سرپایی مثبت نیز از ۸۵۰ نفر به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۶ مورد بود که ۸۳ نفر از مراجعان در بخش عادی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ نفر از بیماران کرونایی استان در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند، افزود: در حال حاضر وضعیت جسمی ۵۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

حیدری گفت: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا به ۷۳ صدم درصد کاهش یافته و بررسی طغیان‌ها نشان می‌دهد که ۳۶ درصد بیماران به علت شرکت در اجتماعات و ۶۲ درصد نیز به دلیل تماس درون خانگی به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک هفته گذشته ۷۳۷ واحد متخلف این استان به علت بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۴۲ واحد پلمب شد.

بنا بر گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا درحال حاضر تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

288571