پرسون از حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

نبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

نرم افزارهای طرح نسخه نویسی الکترونیکی هنوز دارای زیرساخت لازم برای اجرا نیست و همین منجر به بروز مشکلاتی برای مراجعه کنندگان به مراکز درمانی شده است.
تصویر نبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، با تصمیم گیری کارگزاران بیمه تامین اجتماعی طرح نسخه نویسی الکترونیکی چند وقتی می شود که مصوب شده است اما در طول اجرا با حذف دفترچه های بیمه درمانی و جایگزین شدن کارت ملی برای مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نداشتن دفترچه درمانی مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان به این مراکز ایجاد کرده است. البته پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان های همدان زیرساخت ها را در اجرای این طرح ضعیف می دانند.

آنها نرم افزارهای بیمه تامین اجتماعی را برای مراجعه و ثبت شرح حال بیماران مناسب نمی دانند و در این زمینه خواستار تجدید نظر و ایجاد بستر لازم برای تغییرات مثبت هستند.

برای اطلاع از مشکلات پیش آمده در روند اجرای چند روزه این طرح عاطفه سمائی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در گفتگو با پرسون در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی امر

نمی تواند این طرح را یک سویه اجرا کند و برای انجام درست و کامل آن به همکاری مراکز درمانی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیاز دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به این طرح از نظر صرفه جویی مالی و نسخه نویسی به صورت الکترونیکی نگاه می کند اما باید بداند که اجرای این طرح برای پزشکان و کادر درمان در این روزهای کرونایی با وجود کندی سرعت اینترنت می تواند زمان بر باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: حذف شتاب زده دفترچه بیمه تامین اجتماعی در حالی که هنوز زیرساخت های آن با مشکل روبروست، منجر به تجمع مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بیمارستان های همدان و اسدآباد شده و همین امر پرسنل و مسئولان مربوطه را با نگرانی مواجه کرده است.

مشکلات طرح نسخه نویسی الکترونیکی در روزهای آتی برطرف می شود

سمیرا نوری سرپرست مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان نیز در این زمینه اظهار کرد: عدم چاپ دفترچه بیمه از سوی سازمان تامین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی همدان و شهرستان اسدآباد هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: در طول ۱۱ روز از اجرای این طرح در مراکز درمانی و بیمارستان های همدان به صورت مرتب و روزانه برای رفع نقص های احتمالی با پرسنل این مراکز در تماس هستیم.

نوری با اشاره به اینکه این طرح یک هفته است که به صورت عملی در شهرهای همدان و اسدآباد در حال اجراست، تاکید کرد: طبیعی است برای اجرای طرحی بزرگ‌ همچون نسخه نویسی الکترونیکی در روزهای آغازین آن دچار مشکل می شویم و به مرور کاستی های این طرح در زمان اجرا مرتفع خواهد شد.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح اطلاع رسانی مناسب از سوی سازمان انجام شد، بیان کرد: با اطلاع کامل همکاران بخش درمانی در روزهای آینده این مشکل کاملا حل خواهد شد و مشکلی برای هم استانی ها با مراجعه به مراکز درمانی پیش نخواهد آمد.

در پایان امیدواریم در زمانی کوتاه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی با گسترش زیرساخت ها و حمایت و تعامل دو سویه از سوی سازمان تامین اجتماعی و بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بتواند‌ مردم را در اجرای این طرح راضی و خرسند کند.

منیژه فرهانپور-استان همدان

245403