مدیریت استان لرستان خبرداد:

تقدیر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از بانک مسکن

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور نوبخت معاون اول رئیس جمهوروحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان کشور برگزار شد.
تصویر تقدیر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از بانک مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور نوبخت معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ، قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ومرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به طرح آجر به آجر اظهارداشت:در این طرح بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشارکت کردند.وی در ادامه افزود: در بیست سال عمر آغاز بکار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تا کنون ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است که ۳۰ درصد تمام مدارس کشور را شامل می شود به طوریکه در ۴ سال گذشته ، سهم خیرین در ساخت مدارس ۵۰ درصد بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ تا کنون اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش کشور ۶ برابر شده است عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ تا امروز شاهد کاهش مدارس نیازمند به مقاوم سازی از ۳۰ درصد به ۱۲ درصد هستیم و برای شاهد این ادعای بنده زلزله اخیر در کهگیلویه و بویر احمد بود که از ۱۶۰ مدرسه در معرض زلزله تنها ۶ مدرسه آسیب دیدند. وی همچنین گفت : ۱۴۵ هزار کلاس درس به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز شدند و بطور میانگین هرسال شاهد رشد 2.5 برابری استاندارد سازی سیستم های گرمایشی بوده ایم .

رخشانی مهر با اشاره به مدارس عشایری افزود : دغدغه امروز ما مدارس عشایری است که جمعیت دانش آموزی آنها به سبب کم و متغیر بودن و همچنین عدم اسکان دائم آنان؛کار را برای احداث مدرسه مشکل کرده است. اما ما هم بیکار ننشسته ایم و برای رفع مشکل آموزشی این عزیزان توافق های خوبی با بنیاد برکت و سپاه پاسداران انجام داده ایم تا انشاالله این مشکل هم در آینده به حداقل ممکن برسد.

مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان در این مراسم گفت: بانک مسکن در حوزه مسوولیت های اجتماعی خود علاوه بر فعالیت در زمینه های مختلف در مدرسه سازی و ایجاد فضاهای آموزشی جهت استفاده دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور با استفاده از محل سپرده های قرض الحسنه مردم و کمک های اعضای محترم هیات مدیره و مدیر عامل محترم بانک مسکن توانسته در جهت اعتلای آموزش کشور گام بردارد.

دهداری زاده گفت: بانک مسکن تا کنون 24 مدرسه در کل کشور احداث کرده است که سهم استان لرستان سه مدرسه می باشد و در استان لرستان تا این لحظه با احداث سه مدرسه یکی در شهرستان دلفان روستای علی آباد و دیگری مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن شهرستان الیگودرز و مدرسه سه کلاسه شهید ابراهیم گاوکش روستای وره زرد پلدختر که چند روز پیش شاهد افتتاح آن بودیم توانسته قدمی هر چند کوچک برای هم استانی های خود بردارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:این مدارس بتوانند در جهت رشد و آموزش و تربیت امید های آینده کشور نقش شایانی داشته باشند و بانک مسکن به عنوان بانکی دولتی ،خوشنام و تخصصی در بخش مسکن کشور به مسوولیت اجتماعی خود عمل کند و درشکل گیری و پیشرفت آینده مملکت اسلامی وعزیزمان گام برداریم .

رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت : تا امروز با کمک خیرین مدرسه ساز ۵۴۱ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۵۰ کلاس درس احداث شده است.وی در ادامه گفت : ۳۵۰۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند. رضوی با اشاره به طرح آجر به آجر گفت : این طرح که در سطح ملی مطرح شد پیش تر با عنوان طرح از خشت تا بهشت توسط آقای خرم آبادی معاونت مشارکت های مردمی لرستان اجرا و موجب برکات زیادی در استان شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان افزود : ما بعنوان سفیران مدرس سازی کاری که می توانیم انجام دهیم،تبلیغ و اشاعه ی این کار حسنه است به نحویکه تبدیل به فرهنگ در جامعه شود .

مهندس غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان،در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر بیان داشت : در سال جاری شاهد رشد ۹۲ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم که ماحصل آن وجود ۲۵۰ پروژه فعال با ۷۸۰ کلاس درس و با اعتبار۳۷۰ میلیارد تومانی در استان است .

وی ادامه داد : با تلاش ها و پیگیری های کارکنان خدوم نوسازی مدارس و مشارکت مثال زدنی خیرین ، امسال بطور میانگین شاهد افتتاح ۵ کلاس درس در هر هفته بوده ایم .

در پایان این جشنواره با اهدا لوح سپاس از زحمات خیرین مدرسه ساز استان و مرتضی دهداری زاده مدیر بانک مسکن استان لرستان برای پیگیری و تلاش های مستمر در خصوص ساخت و احداث سه مدرسه در استان قدردانی شد.

245356