گزارشی از وضعیت بازار در روزهای گذشته:

کمبود برخی مواد خوراکی، موجب نارضایتی مردم شده است

در این گزارش می خوانید:  با پیگیری میدانی خبرنگار پرسون در یکی از بازار های شهر ایلام کمبود حیاتی ترین ماده آشپزخانه های ایرانی و همچنین صف های طویل درب فروشگاه های زنجیره ای دیده شد. اما چرا مسئولین با قدرت و جدیت به این کمبودها ورود نمی کنند؟ این سوال همه مردم است.
تصویر کمبود برخی مواد خوراکی، موجب نارضایتی مردم شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، این روزها وضعیت تامین مایحتاج ابتدایی مردم در استان، بدترین روزهای خود را تجربه می کندد و به دلیل سوء مدیریت برخی از مسئولان، در این ایام کرونا که باید مردم از تجمعات دوری کنند، مجبور هستند در صف های طویل برای تهیه نیازهای اولیه زندگی خود به مانند روغن، مرغ و... باشند.

البته بماند که برخی از اجناس نیز به سختی و یا حتی اصلا پیدا نمی شوند و به کیمیای بازار مبدل شده اند. یکی از شهروندان شهر ایلام به خبرنگار پرسون می گوید: چرا باید ما برای روغن خوراکی که بخش اصلی سفره هایمان است باید این چنین در سختی باشیم! اگر نخواهیم در صف برویم باید همین جنس را با چند برابر قیمت از برخی مغازه ها بخریم.

دیگری از مرغ گفت، از مرغی که این روزها قیمتش به آسمان پر کشیده است و مردم هم باید پرواز کنند تا بتوانند به مرغ با قیمت مصوب دسترسی داشته باشند، دیگر شهروند ایلامی می گوید: درست نیست واقعا که ما با این همه مشکلات فردی و خانوادگی و بیماری کرونا، فکرمان درگیر پیدا کردن روغن و مرغ تعاونی باشد.

رضایی، یکی کاسبان شهر ایلام در این باره به خبرنگار پرسون گفت: باور کنید توزیع کنندگان روغن به حد نیاز به ما روغن نمی دهند و می گویند که حلب روغن نداریم و یا می گویند که روغن را فقط به فروشگاه های بزرگ می دهیم ما خودمان هم مجبور هستیم برای استفاده شخصی، برویم در صف خرید روغن جامد.

البته آب شدن روغن جامد در زمین، اثرش را بر روی روغن مایع نیز گذاشه است و چند وقتی است که این روغن نیز نسبت به قبل کمتر و قیمتش نیز بالاتر رفته است و حالا مشکل دو چندان شده است .

با پیگیری میدانی خبرنگار پرسون در یکی از بازار های شهر ایلام کمبود حیاتی ترین ماده آشپزخانه های ایرانی و همچنین صف های طویل درب فروشگاه های زنجیره ای دیده شد. اما چرا مسئولین با قدرت و جدیت به این کمبودها ورود نمی کنند؟ این سوال همه مردم است.

البته دادستان ایلام نیز در قضیه کمبود مایحتاج زندگی مردم، ورود کرد و چندی پیش پس از کمبود نوعی شیر خشک در سطح شهر، به دانشگاه علوم پزشکی دستور مستقیم داد که این کمبود را جبران کند.

اما همه مسئولان مانند داستان در این قضایا ورود نمی کنند. به طو ر مثال همین چندی پیش بود که سعید شریفی؛ معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت اداره سمت صمت ایلام، کمبود روغن در استان ایلام را انکار کرد و گفت: بیان کمبود روغن در ایلام شایعه است و مردم نباید به شایعات توجه کنند!

همچنین روابط عمومی سازمان صمت استان ایلام نیز خرید مازاد بر نیاز شهروندان را عامل کمبود روغن در ایلام مطرح کرد و در ارتباط با چرایی فروش اجباری کالا همراه روغن آن را تخلف دانسته و گفت: مردم شکایت کنند برخورد می‌کنیم.

اما اگر فرض را بر این بگذاریم که روغن به وفور به فروشگاه های زنجیره ای داده می شود، پس می توانیم این حدس را بزنیم که احتمالا این فروشگاه ها با پارتی بازی کردن و یا طمع برخی از آن ها برای سود بیشتر، روغن ها را به خرده فروشان می دهند و خرده فروشان هم با قیمتی تقریبا دو برابری آن برا قیمت گذاری می کنند.

این روندها و مشکلات حل نمی شود مگر با نظارت جدی و دقیق و برخورد شدید با بر هم زنندگان بازار این روزهای شهر ایلام و رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم توسط مسئولان مربوطه در استان.

نوروزی_ استان ایلام

245266