بختیار رازانی:

لرستان در تامین روغن خوراکی کمبودی ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان در تامین  روغن خوراکی کمبودی ندارد. بازار را فروشگاه داران و عمده فروشان بهم ریخته اند. قوانین و جریمه های سختی را برای مدیران این فروشگاه ها در نظر گرفته ایم. 

تصویر لرستان در تامین روغن خوراکی کمبودی ندارد

بختیار رازانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از توزیع روغن در بازار استان و قوانین برخورد سخت با عوامل نایاب و گران شدن روغن در لرستان خبر داد و گفت: لرستان در تامین روغن خوراکی کمبودی ندارد.

وی افزود: محموله جدید روغن در سراسر استان توزیع شده است و عوامل نایاب شدن و گرانی دو برابری این کالای اساسی شناسایی و جریمه خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: در هفته های گذشته مردم برای تهیه روغن جلوی فروشگاه ها صف تشکیل داده و این کالای اساسی را به قیمت غیر متعارف خرید ه اند. در یک ماه گذشته لرستان کمبود روغن نداشته است.

رازانی گفت: کمبود و گرانی روغن در بازار امروز استان ناشی از تخلف فروشگاه داران است. این قشر کالای اساسی مردم را احتکار و در بازار حباب ایجاد کرده اند.

وی اظهار کرد: قوانین و جریمه سختی برای تمام فروشگاه و مغازه دارانی که در این ایام با نام روغن دولتی جیب مردم را در ایام شیوع کرونا خالی کرده اند در نظر گرفته ایم. در روزهای آتی فروشگاه های بسیاری پلمب خواهند شد.

رازانی یاد آور شد: در لرستان کمبود روغن وجود ندارد. بازار را فروشگاه داران و عمده فروشان بهم ریخته اند. قوانین و جریمه های سختی را برای مدیران این فروشگاه ها درنظر گرفته ایم.

وی با اشاره به تنظیم بازار و جلو گیری از تخلفات گفت: به منظور تنظیم بازار و برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی در بحث فروش روغن خوراکی در دو ماه آذر و دی ۴۵ پرونده تخلف روغن خوراکی در استان تشکیل و صاحبان این واحدها به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

رازانی افزود: به همین منظور در آذر ماه ۹۹ با تلاش بازرسان سازمان صمت ‌استان، ۳۱ پرونده تخلفاتی به ارزش ۹میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال مبنی بر گران‌فروشی، احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه واحدهای صنفی تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت همچنان بر روند بازار و توزیع روغن خوراکی در استان نظارت کامل دارند، تاکید کرد: تلاش ما این است که مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی و در کمال آرامش برای خرید روغن موردنیاز خود اقدام کنند چرا که سازمان صمت لرستان توزیع روغن را تا زمان اشباع بازار ادامه خواهد داد.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

233571