رئیس شورای شهر رشت؛

سیاست شهرداری رشت عدم افزایش ارزش منطقه‌ای املاک است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از متناسب‌سازی ارزش منطقه‌ای در رشت خبر داد و گفت: سیاست کلی شهرداری رشت عدم افزایش ارزش منطقه‌ای املاک است.
تصویر سیاست شهرداری رشت عدم افزایش ارزش منطقه‌ای املاک است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، احمد رمضانپور اظهار داشت: بودجه متشکل از منابع، درآمد و هزینه بوده و ما بر اساس درآمدها هزینه را معین می‌کنیم.

رئیس شورای شهر رشت ابراز داشت: با این وجود اما بنابر تجربه بنده در شورای شهر بودجه براساس هزینه‌ها نوشته شده و از هزینه‌ها به درآمد می رسند که این امر بسیار نامطلوبی است؛ درسال‌های اخیر شهرداری رشت شاهد تحقق حدود ۵۰ درصد از بودجه مصوب بوده است.

وی عنوان داشت: ۲ نکته حائز اهمیت منابع شهرداری را مشخص می‌کند که یکی از آن‌ها تعرفه عوارض و خدماتی است که شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهد که با فرمول‌هایی محاسبه شده و پس از بررسی و تصویب قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: یکی دیگر از رکن‌های درآمدی شهرداری ارزش منطقه‌ای است لذا هر زمینی در هر منطقه‌ای قیمتی دارد که یک قیمتی را شهرداری و یک قیمتی را دارایی مشخص می‌کند.

رمضانپور با بیان اینکه برای کاهش رقم از ارزش منطقه‌ای شهرداری استفاده شده است عنوان داشت: اگر قیمت دارایی را محاسبه می‌کردیم هزینه‌ها را بالابرده و مجموع تورم را افزایش می‌داد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ۵ منطقه شهر رشت را به ۸۰ بلوک تقسیم‌بندی کردیم تصریح کرد: سال‌های بسیاری است که مناطق متناسب سازی نشده و بسیاری از خیابان‌ها رشد داشته و برخی هیچ رشدی پیدا نکرده است.

وی افزود: اعتقاد بنده این است که هر دستکاری غیرعلمی و غیرکارشناسانه در این بلوک‌ها موجب افزایش قیمت صدور پروانه شده و در قیمت مسکن تاثیرگذار است پس نمی‌توان ارزش منطقه‌ای را بدون فرمول منطقه‌ای متناسب‌سازی کرد.

رمضانپور ابراز داشت: مناطقی مشمول افزایش رقم می‌شوند که در آن‌جا زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد و مناطقی کاهش رقم دارند که بافت فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد و مبنای کار باید این موارد باشد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی شهرداری رشت عدم افزایش ارزش منطقه‌ای است خاطرنشان کرد: در لایحه شهرداری ۳۴ درصد در مناطق بالا و ۲۸ درصد در مناطق پایین شهر شاهد افزایش ارزش منطقه‌ای بودیم.

وی با اشاره به اینکه برای هر کدام از ۸۰ بلوک ۱۰ معبر و خیابان تعریف می‌شود گفت: در مجموع ۸۰۰ معبر داریم و به طور میانگین برای این ۸۰۰ معبر یا ۸۰ بلوک حدود ۳۷ درصد افزایش صورت گرفته و به اعتقاد بنده با تصویب این لایحه هزینه صدور پروانه افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: این موضوع به کمیته خاصی متشکل از کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه و بودجه محول شده تا با مدیران شهرداری به‌صورت منطقه‌ای متناسب‌سازی را انجام دهند.

منبع:عصر کاسپین

244991

مطالب مرتبط