رییس ستاد دومین کنگره ملی ۴هزار شهید استان خبر داد:

برگزاری کنگره ملی شهدای یزد با مشارکت کامل مردم و خیرین

استاندار یزد گفت: یکی از ویژگی های برگزاری این کنگره این بود که رنگ و بوی دولتی و حکومتی نگرفت و با مشارکت تمام و کمال مردم و خیرین بود انجام شد.
تصویر برگزاری کنگره ملی شهدای یزد با مشارکت کامل مردم و خیرین

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی طالبی ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه از حدود یک سال پیش فعالیت کنگره با نگاه خدمت رسانی به آحاد جامعه شروع شد اظهار داشت: دومین کنگره ملی ۴هزار شهید استان امسال روند متفاوت و متمایزی را نسبت به کنگره های گذشته در استان و کشور داشته و رویکرد خدمت محوری با همراهی همه دستگاه ها به ویژه سپاه الغدیر استان که بار اصلی را به دوش کشیده انجام شده است.

استاندار یزد ادامه داد: فعالیت های انجام شده مضربی از ۴۰ عنوان خدمت تعریف شد برای هر شهید است که بخشی از این خدمات شامل غرس ۴هزار نهال به یاد شهدای استان، تهیه و توزیع هزار سری جهزیه، سرپرستی ۴هزار یتیم، اهدای ۴هزار بسته معیشتی به نیازمندان، برگزاری ۴هزار ازدواج و انجام حمایت های لازم که خوشبختانه این اتفاق مبارک توانست آمار ازدواج استان را که در سال های گذشته با کاهش روبرو بود تقویت کرده و شاهد رشد خوبی در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: با همت بسیج حقوق دانان ۴هزارمورد صلح و سازش در استان رقم خواهد خورد ضمن اینکه بسیج پزشکان هم ۴هزار ویزیت رایگان و پرداخت هزینه نسخه بیماران خاص را اجرایی کردند.

رییس ستاد دومین کنگره ملی ۴هزار شهید استان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژه های عمرانی در استان به نام و یاد شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: اهدای ۴هزار بسته لوازم التحریر و کمک آموزشی، ۴هزار صندلی کلاس درس، چاپ ۴هزار پوستر رزمندگان و شهدا و چاپ و تألیف ۴هزار نسخه کتاب در رابطه با دفاع مقدس از دیگر خدمات و برنامه های ارائه شده در راستای برگزاری این کنگره است.

طالبی با اشاره به امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای کشور برای تولید سریال فاخر شهدای استان با محوریت شهید صدوقی گفت: امیدواریم این سریال که با مشارکت هنرمندان بومی ساخته می شود یک اثر ماندگار برای استان یزد باشد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه ۲۲کمیته در برگزاری این رویداد عظیم فرهنگی مشارکت داشتند ابراز داشت: یکی از ویژگی های برگزاری این کنگره این بود که رنگ و بوی دولتی و حکومتی نگرفت و با مشارکت تمام و کمال مردم و خیرین بود انجام شد ضمن اینکه تجربه خوبی از همدلی ها و هماهنگی ها و نشان دهنده ظرفیت های استان بود.

طالبی تاکید کرد: این کنگره نشان داد وقتی تفاهم بر روی اجرای برنامه ها تفاهم وجود داشته باشد نتیجه آن خدمت به مردم و رضایت آنان است.

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان با اشاره به برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره در دهم فروردین ۱۴۰۰در محل نمایشگاه های بین المللی یزد ابراز داشت: امیدواریم شرایط یه گونه ای باشد که بتوانیم جمعیت خوبی را در این اجلاسیه داشته باشیم هر چند این برنامه با شرایط روز کرونا برگزار خواهد شد و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها در اولویت برگزاری قرار دارند

انتهای پیام/

حیرلن_استان یزد

244957