رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان:

10 مدرسه شش کلاسه در نقاط دور دست روستایی لرستان ساخته می شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: طرح ساخت ده مدرسه شش کلاسه با هدف رفاه و دسترسی بی دردسر دانش آموزان نقاط دور دست لرستان به مکان آموزشی مناسب اجرایی می شود.

تصویر 10 مدرسه شش کلاسه در نقاط دور دست روستایی لرستان ساخته می شود

لرستان ـ علی محمد رضوی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون خبر از ساخت ده مدرسه شش کلاسه در نقاط دور دست و بد مسیر لرستان با شروع نوروز ۱۴۰۰ داد و گفت: طرح ساخت ده مدرسه روستایی در نقاط دور دست و بد مسیر لرستان با با شروع عید نوروز اجرایی می شود. این مدارس جایگزین کلاس های کانکسی می شوند.

وی افزود: نقاط دور دست و بد مسیر روستاهای الشتر، نورآباد، پلدختر و کوهدشت نیاز فوری به ساخت کلاس های ساختمانی طبق قوانین آموزشی کشور دارند. طرح ساخت ده مدرسه شش کلاسه با هدف رفاه و دسترسی بی دردسر دانش آموزان نقاط دور دست لرستان به مکان آموزشی مناسب اجرایی می شود.

رضوی با اشاره به مسیر های بد مسیر روستایی بیان کرد: کمبود امکانات و بی توجهی آموزش و پروش لرستان باعث رشد مدارس کانکسی در نقاط دور دست و بد مسیر لرستان شده است. در ایام سرد زمستان غیرقابل تردد هستند و دانش آموزان سختی بسیاری را در کلاس های کانکسی تحمل می کنند.

وی با اشاره به آمار ساخت مدرسه این مجمع در لرستان اظهار کرد: تا امروز با کمک خیرین مدرسه‌ساز ۵۴۱ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۵۰ کلاس درس احداث شده است. ۳۵۰۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

رضوی از اجرای طرح آجر به آجر در لرستان خبر داد و گفت: این طرح که در سطح ملی مطرح شد پیش‌تر با عنوان طرح از خشت تا بهشت توسط معاونت مشارکت‌های مردمی لرستان اجرا و موجب برکات زیادی در استان گردید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان افزود: ما بعنوان سفیران مدرسه‌سازی کاری که می‌توانیم انجام دهیم، تبلیغ و اشاعه‌ی این کار حسنه است به نحوی‌که تبدیل به فرهنگ در جامعه گردد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز بیان داشت: در سال جاری شاهد رشد ۹۲ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم که ماحصل آن وجود ۲۵۰ پروژه فعال با ۷۸۰ کلاس درس و با اعتبار۳۷۰ میلیارد تومانی در استان است.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

234502

مطالب مرتبط