مدیر ستاد اقامه نماز استان:

وجود یک نمازخانه در هر 11 کیلومتر در جاده‌های مواصلاتی استان یزد

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد گفت:  به‌طور میانگین هر 11 کیلومتر یک نمازخانه در جاده‌های مواصلاتی استان یزد وجود دارد.
تصویر وجود یک نمازخانه در هر 11 کیلومتر در جاده‌های مواصلاتی استان یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز همچنین نظارت بر نماز ادارات، مدارس، کارخانه جات، نمازخانه و مساجد بین‌راهی تأسیس‌شده است گفت:تمام ادارات در استان یزد دارای نمازخانه دبوده و نماز جماعت درآن ها برگزار می‌شود، البته ادارات شهرستان‌های استان یزد نیز نمازخانه دارند اما به خاطر کم بودن پرسنل کم، همه قادر به برگزاری نماز جماعت نیستند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد افزود: بیش از 40 دستگاه دولتی در استان شایسته تقدیر و تقدیر ویژه شناخته شدند،

وی از برگزاری اجلاس استانی نماز در روز چهارشنبه 6 اسفندماه خبر داد و گفت: در این اجلاس از برخی از این دستگاه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در همه مدارس استان یزد نمازخانه وجود دارد اما امام جماعت ندارند، اضهار داشت: در مدارسی که امام جماعت نباشد یکی از فرهنگیان اقامه نماز را بر عهده می‌گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد تمام جاده‌های مواصلاتی استان یزد را دارای نمازخانه بین‌راهی اعلام و اضافه کرد: به‌طور میانگین هر 11 کیلومتر یک نمازخانه در جاده‌های مواصلاتی استان یزد وجود دارد.

وی نبود اطلس فرهنگی مساجد در استان یزد را یکی از چالشهای این ستاد برشمردو ابراز داشت: اگر ان‌شاءالله بتوانیم این اطلس را در استان یزد راه‌اندازی کنیم به‌خوبی می‌توان از تراکم مساجد در مناطق مختلف جلوگیری و سرانه مساجد به‌صورت عادلانه در مناطق مختلف یزد اجرایی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مجمع خیرین مسجد ساز در سطح کشور اشاره کرد و افزود: هدف این مجمع، ساخت مسجد ساده و کم‌هزینه در مناطق محروم است که در استان یزد نیز فعالیت‌های بسیار خوب و چشمگیری را طی سالیان اخیر انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: در استان یزد روستای بدون مسجد نداریم اما مدرسه بدون نمازخانه در برخی از روستاهای استان یزد داریم و با توجه به اینکه اعتقاد ما نیز ترویج نماز بین نسل جوان است به دنبال ایجاد نمازخانه در این مدارس هستیم چراکه کمتر از 100 مدرسه بدون نمازخانه در استان یزد داریم

موسوی با بیان اینکه هدف ما در استان یزد ساخت نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه، تعمیر و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌کاره و فرش سجاده‌ای کردن مدارس است اظهار داشت: نیاز استان به فرش سجاده ای برای پوشش تمام مدارس استان را 30هزار متر مربع بیان کرد و گفت: تاکنون به همت خیرین 17هزار متر مربع تامین شده و اگر بتوانیم 13هزار متر مربع باقی مانده را هم تامین کنیم می‌توان گفت استان یزد تنها استانی است که تمام نمازخانه‌های مدارس حتی در روستاها هم دارای فرش سجاده‌ای هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد به ساخت پنج پروژه توسط ستاد اقامه نماز استان یزد و مجمع خیرین مساجد اشاره کرد و افزود: دو خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، دو مدرسه و یک درمانگاه پنج پروژه‌ای هستند که ستاد اقامه نماز استان یزد به دنبال اجرایی کردن آن است.

موسوی با تأکید بر اینکه تنها مکانی که پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شده مساجد هستند، افزود: طبق اعلام مسئولان علوم پزشکی، مساجد به بهترین شکل ممکن در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کردن و کمترین مشکل در آن وجود داشت

انتهای پیام/

حیران _استان یزد

234172