شهردار بیجار در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است/تحرکات پشت پرده باعث بسته شدن حساب های بانکی شد

شهردار بیجار گفت: اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است که خوب پیش می رفت اما تحرکات پشت پرده، باعث بسته شدن حساب شهرداری و به وجود آمدن این مشکلات گردید.

تصویر اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است/تحرکات پشت پرده باعث بسته شدن حساب های بانکی شد

کردستان ـ احسان بهاری؛ شهردار بیجار در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: برای یافتن راه حل مشکلات نیاز به همدلی داریم به طوری که باید به جای یک شهردار، هشت شهردار داشته باشیم.

شهردار بیجار اشاره به شرایط فعلی شهرداری افزود: امسال سال آخر دولت، سال آخر شورا و احتمالا سال آخر یک طیف سیاسی کشور است که عملا باعث ویژگی های خاص سیاسی می شود.

بهاری ضمن اشاره به تحریم ها و قیمت ارز عنوان کرد: از لحاظ شرایط اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم.

شهردار بیجار در ادامه به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: کرونا باعث شد کل صنوفی که باید عوارض سالانه پرداخت کنند، مدتی تعطیل شوند. خیلی از مالکین منازل که عوارض پرداخت می کردند درآمدشان به نصف و یک سوم تقلیل پیدا کرد.

بهاری افزود: در مورد انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر، وظیفه مشترک بین فرمانداری ، شهرداری و نهاد های دیگری است که با پیگیری های نماینده شهرستان ان شاءلله به زودی برطرف خواهد شد.

وی درباره بسته شدن حساب های شهرداری افزود: یکی از میراث های بدی که به ما رسید بدهی هایی است که رای آن ها صادر شده است و در سال حاضر اجرایی می گردد.

بهاری تصریح کرد: رایی که به اجرایی شدن می رسد و حساب شهرداری را می بندد حداقل 18 ماه قبل نهایی شده و من 11 ماه است که شهردار هستم.

شهردار بیجار اظهار کرد: پرداخت حقوق شهرداری در این لحظه به نسبت سه سال گذشته یک ماه جلوتر است و دلیل معوق حقوق کارگری در امسال که فقط دو ماه بوده است، بی برنامگی برای درآمدزایی نبوده است، عامل آن انسداد حساب شهرداری به مدت 250 روز از 330روز گذشته سال جاری است که دلیل مسدود شدن حساب‌ها قبل تر ذکر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کشتارگاه بیجار عنوان کرد: امسال تنها سالی است که به این موضوع توجه شده و جرثقیل برقی، لیبل زن الکترونیکی، یخچال سرد کن و اره برقی تامین شده و تعمیر و تجهیز ساختمان آن انجام گرفته است.

وی از عملکرد خود در موضوع فضای سبز دفاع کرد و گفت نسبت به سال‌های گذشته در این خصوص بهتر عمل شده است.

شهردار بیجار گفت: درباره بدهی تامین اجتماعی باید گفت که مبلغ 13 میلیارد تومان بدهی به این نهاد وجود دارد که ماهی 180 میلیون تومان جریمه تاخیر به آن اضافه می شود.

وی با اشاره به دو تسویه حساب مهم شهرداری تاکیدکرد: شاید تسویه حسابی که شهرداری طی امسال در خصوص پرداخت بدهی به تامین اجتماعی و کارخانه آسفالت انجام داده، بیشتر از تمامی تسویه حساب‌های ده سال گذشته شهرداری باشد و این اقدام باعث کاهش مشکلات در آینده خواهد شد.

بهاری تصریح کرد: امسال تنها سالی است که اعتباراتی که برای تولید قطعات بتنی اختصاص می یافت صرف پرداخت حقوق نشد و به زودی در این خصوص خبر خوبی به مردم خواهیم داد که موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد شد.

وی درباره موضوع سد معبر عنوان کرد: نیروهای شهرداری در این خصوص قدرت اجرایی ندارند و در این خصوص تا زمانی که دستور فرماندار، حکم دادستان و کمک نیروی انتظامی و... وجود نداشته به نتیجه نخواهیم رسید.

در خصوص بی برنامگی شهردار، بهاری عنوان کرد: شورا در طول 4 سال برنامه ای دارد و شورا در زمان معارفه شهردار ضمن اعلام چگونگی پیش رفتن این برنامه از شهردار می خواهد که ادامه این برنامه را اجرا کند و شهردار برنامه های میانی و استراتژی اجرایی را تدوین می کند اما چشم انداز توسط شورا مشخص می شود.

وی درخصوص جذب اعتبارات عنوان کرد: اعتبارات امسال شهرداری بیش از 70 درصد سال گذشته است و در ادامه به نقل از کاظمی معاون فرماندار بیجارگفت که پارسال 78 میلیارد تومان اعتبار برای کل ادارات بیجار درنظر گرفته شده است که امسال این رقم به 41 میلیارد تومان کاهش یافته است.

شهردار در خصوص تراکم فروشی عنوان کرد: یک شهردار در چهل سال گذشته نام ببرید که تراکم نفروخته باشد و یک شهر از شهرهای استان نام ببرید که مجبور به تراکم فروشی نشده باشد.

وی افزود: اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است که خوب پیش میرفت اما تحرکات پشت پرده برای بسته شدن حساب شهرداری باعث ایجاد این معضلات شد.

شفیعی ـ استان کردستان

234021