به همت شهرداری؛

موزه «موسیقی» در سنندج تاسیس می شود

حمشت الله صیدی؛ شهردار سنندج از احداث موزه موسیقی در این شهر خبر داد.

تصویر موزه «موسیقی» در سنندج تاسیس می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حشمت الله صیدی؛ شهردار سنندج امروز در جمع خبرنگاران با تایید این خبر اظهار داشت: شهر سنندج در بحث موسیقی در کشور سرآمد است و از سوی دیگر انتخاب این شهر از سوی یونسکو به عنوان «شهر خلاق موسیقی» می تواند زمینه رشد این رشته هنری را در استان ایجاد کند.

شهردار سنندج بیان داشت: لذا شایسته است که از این فرصت طلایی استفاده نماییم و یک مکان شایسته برای ایجاد موزه موسیقی در شهر سنندج انتخاب کنیم.

صیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 2 سال پیش شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج با همراهی بسیاری از هنرمندان رشته موسیقی مستندات لازم برای پیوستن این شهر به شهرهای خلاق موسیقی را تهیه و تحویل یونسکو دادند.

شهردار سنندج در ادامه افزود: سازمان یونسکو هم با راستی آزمایی مستندات ارائه شده 8 آبان ماه سال گذشته رسما سنندج را به عنوان «شهر خلاق موسیقی» انتخاب کرد که این اتفاق مبارکی برای هنر این دیار بود.

صیدی با اشاره به اینکه تنها ۲۴۶ شهر در دنیا توانستند به شبکه شهرهای خلاق یونسکو درجهان ملحق شوند، اظهار داشت: در ایران 4 شهر خلاق توسط یونسکو در شبکه شهرهای خلاق قرار گرفته اند که به جز سنندج، شهر رشت در رشته خوراک شناسی، بندرعباس و اصفهان در زمینه صنایع دستی در این گروه قرار جای گرفته اند.

شهردار سنندج بیان کرد: در سفری که محمدباقر نوبخت به استان کردستان داشتند ما فرصت پیدا کردیم و تابلوی «سنندج شهر خلاق موسیقی» را در ورودی شهرداری نصب نمودیم.

وی افزود: برای ایجاد احداث موزه موسیقی شهر سنندج اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرده ایم که خوشبختانه پرداخت این هزینه مورد موافقت قرار گرفته است.

صیدی بیان داشت: تاکنون چندین ساختمان برای ایجاد موزه موسیقی سنندج در نظر گرفته ایم که ان شاء الله با بررسی های کارشناسان و دیگر امور اداری و قانونی به زودی شاهد محقق شدن این مهم خواهیم بود.

براساس این گزارش ایده ایجاد شبکه‌های شهر خلاق جهان سال ۲۰۰۴ توسط یونسکو اجرا شد و شهرهای خلاق جهان براساس هفت موضوع موسیقی، صنایع دستی، فیلم، هنرهای رسانه‌ای، خوراک شناسی، ادبیات و هنرهای بومی ثبت جهانی می‌شوند.

آیین مهر ـ استان کردستان

233959