تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

ضربه مهلک کرونا به اقتصاد انگلیس

به دلیل ضعف‌های ساختاری انگلستان و مشکلاتی که کرونا برای این کشور به وجود آورد، انگلیس نتوانست اقتصاد خود را نجات دهد و پا بگیرد به همین دلیل امروز نارضایتی عمومی همچنان از وضع اقتصادی، درآمد، رشد و توسعه در انگلیس وجود دارد.
تصویر ضربه مهلک کرونا به اقتصاد انگلیس

محمدعلی بصیری تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص وضعیت کرونا در انگلیس گفت: ریشه‌های بحرانی که امروز انگلستان در آن گرفتار شده است به چند دهه گذشته خصوصاً بعد از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که انگلستان پس از شکست مجبور شد مستعمرات را رها کند و بخشی از آن را نیز به متحد خود یعنی آمریکا بدهد.

وی افزود: در انگلستان آن فرهنگ درآمد سرشار مستعمراتی که از این منابع یا از تولید و بازارها به دست می‌آورد، همچنان ادامه دارد در حالی‌که این حوزه‌ها از دست آن‌ها خارج شده است. از طرفی پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل همان ضعف‌های ساختاری، سیاسی و اجتماعی که در انگلستان تغییر نکرده است، این کشور نتوانست همانند سایر کشورها با این بحران روبرو شود.

این تحلیلگر مسائل بین الملل اظهار داشت: برگزیت نیز متأثر از همان ساختار تغییر نیافته دهه ۵۰ در انگلستان بود، ساختار و طرز تفکری که مبتنی بر کار، تولید و شرایط جدید انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم تغییر نکرد. به دلیل ضعف‌های ساختاری انگلستان و مشکلاتی که کرونا برای این کشور به وجود آورد، انگلیس نتوانست اقتصاد خود را نجات دهد و پا بگیرد به همین دلیل امروز نارضایتی عمومی همچنان از وضع اقتصادی، درآمد، رشد و توسعه در انگلیس وجود دارد.

233607