نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (29 بهمن)/آخرین رکورد بیت کوین بالای 51 هزار دلار

بیت کوین بار دیگر به رکوردی تازه و این بار بالاتر از تراز 51000 دلاری رسید. بیشتر آلتکوین ها از این حرکت رهبر خود جا ماندند و اینگونه BTC توانست چیرگی خود بر بازار رمزنگاری را به بالای 62٪ برساند.

به گزارش سایت خبری پرسون، چند روز گذشته برای ارز رمزنگاری شده برتر بازار روزهای آشفته و پرنوسانی بود. روز دوشنبه، در حالی که بیت کوین به سطح آرمانی 50000 نزدیک می شد، با یک اصلاح شدید، تا 46000 دلار ریزش کرد.

هرچند، از آن زمان گاوها کنترل بازار را به دست گرفتند و این دارایی را به سمت رکوردهای تازه سوق دادند. همانطور که روز گذشته گزارش شد، بیت کوین برای اولین بار مقاومت 50000 دلار را شکست. البته این تحولات به اینجا ختم نشد و در 24 ساعت گذشته، این دارایی با صعودی دیگر به مرز 51300 دلار (در Bitstamp) رسید.

به دنبال این افزایش قیمت، کل سرمایه بازار بیت کوین از 950 میلیارد دلار گذشت. علاوه بر این، BTC توانست چیرگی خود بر بازار کریپتو را تاحدودی بازیابد. این معیار چند روز قبل به زیر 61٪ رسیده بود اما درحال حاضر تا 62.2٪ افزایش یافته است.

بازار خونین آلتکوین ها

در حالی که اخیراً بیشتر کوین های جایگزین روند رشد قابل ملاحظه ای را در پیش گرفته بودند، طی 24 ساعت گذشته پس از رالی چشمگیر BTC این روند متوقف شده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، چیرگی BTC بر بازار افزایش یافته است و این به نوعی نتیجه مستقیم ریزش گسترده در بازار آلتکوین ها بوده است. اتریوم، کاردانو، بایننس کوین و بیت کوین کش در مقایسه با BTC حدود 5٪ افت قیمت داشته اند، در حالی که چینلینک و ریپل بیش از 8٪ ضرر کرده اند.

اوضاع در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار کم تا متوسط نیز نسبتاً مشابه بوده است. Compound (-14%), Elrond (-13%), Fantom (-13%), Reserve Rights (-13%), SushiSwap (-13%), Algorand (-12.5%), THORChain (-12%) و Siacoin (-12%) همگی در برابر بیت کوین سقوطی دورقمی را تجربه کرده اند.

جهش اخیر بیت کوین منجر شد کل ارزش بازار رمزنگاری به 1.5 تریلیون دلار برسد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cryptopotato

233395