واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای ارتباط با حمله به اربیل

در حملات راکتی شب گذشته به مواضع نیروهای آمریکایی در اربیل عراق یک تن کشته و دست کم پنج تن زخمی شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاها علیه ایران در حادثه شب گذشته اردبیل و برخی شایعات مشکوک را رد کرد و گفت: «تلاش‌های مشکوک برای انتساب حادثه اربیل به ایران محکوم است.»

سعید خطیب زاده با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص حادثه شب گذشته اربیل و برخی شایعات مشکوک در این ارتباط اظهار داشت: "ضمن این‌که این شایعات رد می‌شود، تلاش مشکوک برای انتساب آن به ایران نیز محکوم است.

خطیب زاده تاکید کرد: "ایران، ثبات و امنیت عراق را یک امر کلیدی برای منطقه و همسایگان دانسته و هرگونه اقداماتی که برهم زننده نظم و آرامش در این کشور راست را مردود می‌شمارد."

سخنگوی وزارت امور خارجه با مشکوک توصیف کردن این قبیل اقدامات از دولت عراق خواست نسبت به پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات دستورات لازم را صادر کند.

در حملات راکتی شب گذشته به مواضع نیروهای آمریکایی در اربیل عراق یک تن کشته و دست کم پنج تن زخمی شدند و زخمی ها شهروند آمریکا هستند.

گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفته است.

این گروه اعلام کرده که با 24 راکت به مواضع ائتلاف حمله کرده است. گفته می‌شود حملات شب گذشته خسارت زیادی به تجهیزات و خودروها و هواپیماهای نیروهای ائتلاف وارد کرده است.

233200