واکنش خطیب زاده به اظهارات همتای آمریکایی‌اش در ارتباط با اعتراضات در ایران

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد تحولات اخیر در ایران و برخی مطالبات مردمی صورت گرفته در برخی از شهرهای ایران واکنش نشان داد.
تصویر واکنش خطیب زاده به اظهارات همتای آمریکایی‌اش در ارتباط با اعتراضات در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسشی در مورد توییت اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در موردتحولات این روزهای ایران تصریح کرد: این ذوق زدگی بیش از حد دولت آمریکا و توییتی که شما به آن اشاره کردید نشان می دهد کاری که دولت انجام می دهد یعنی مصون سازی اقتصاد ایران و مردمی سازی اقتصاد کشورمان موضوعی است که آنها ( آمریکایی‌ها ) از آن نگران هستند.

وی با بیان اینکه مسیر دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بی‌اثر کردن آنها، جدا کردن اقتصاد ایران از دلار و مصون سازی اقتصاد ایران قطعی است هر چقدر که آمریکا دردش بیاید، گفت: ملت ایران فشار حداکثری را شکست داده و دولت موظف است که این مصون سازی را در حد نهایت خود انجام دهد.

خطیب ‌زاده گفت: آمریکایی‌ها به جای این گونه دخالت‌ها که همواره باعث خجالت آنها نیز شده بهتر است به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارند و تلاش کنند که برای یک بار یاد بگیرند که باید به ملت‌ها و کشورها احترام بگذارند.

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره مطالبات مردمی ایران در صفحه توییترش نوشته بود: معترضان شجاع ایرانی پای حقوق خود ایستاده‌اند. مردم ایران حق دارند دولتشان را بازخواست کنند. ما از حق آن‌ها برای تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان چه به شکل آنلاین و چه به شکل آفلاین(حضوری) و بدون ترس از خشونت و تلافی حمایت می‌کنیم.

397560