سخنگوی وزارت امورخارجه:

از سفر به میانمار بپرهیزید

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به میانمار تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در این کشور هستند نیز توصیه کرد که وضعیت و درخواست‌های احتمالی خود را به سفارت ایران در تایلند اطلاع دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید خطیب زاده در پی تحولات اخیر در میانمار در خصوص آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند که به عنوان اکردیته در میانمار تعیین شده است در دوره کرونا با معدود شهروندان ایرانی در این کشور در تماس بوده و به خروج آن‌ها از میانمار کمک کرده است.

خطیب زاده افزود: آخرین شهروند باقی‌مانده یک خانم ایرانی است که سفارت در تلاش است ضمن کسب اطمینان از سلامت و امنیت وی، کمک لازم برای خروج وی از میانمار را انجام بدهد.

وی ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به این کشور تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی، به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در کشور میانمار هستند توصیه کرد در اسرع وقت وضعیت و درخواست‌های احتمالی خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اطلاع دهند تا کمک لازم انجام شود.

بنا به این گزارش رسانه‌های بین‌المللی صبح دیروز از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم میانمار خبر دادند، کودتایی که با واکنش سازمان ملل، رهبران کشورهای جهان و عمدتا مقام‌های بلندپایه غربی همراه بود و آنها ضمن محکوم کردن این کودتا خواستار آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

کشور میانمار سحرگاه امروز اول فوریه (به وقت محلی) شاهد یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) بود، حزبی که در انتخابات پارلمانی آبان ماه امسال برنده شد.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار اعلام کرد که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یکسال در اختیار گرفته و "مین آنگ هلینگ" فرمانده کل ارتش را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کرده است.

230972