به گزارش سایت خبری پرسون، نخستین جلسه کمیته نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۰ با محوریت " کاهش زمان رسیدگی به شکایت ثبت شده، تامین سوخت و ارسال اقلام غذایی توسط خودروهای سنگین، ذخیره سازی مواد غذایی، ارائه خدمات فنی برای تردد خودروهای سواری، فعال بودن نانوایی ها، پاسخگویی به شکایات به صورت ۲۴ ساعته و فراهم شدن کمپهای نوروزی" با حضور داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس کمیته نظارت بر خدمات نوروزی، ظهر یکشنبه ۲۶ بهمن در سالن رازی مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد.
داریوش سلیمی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) گفت: همان گونه که پیروزی انقلاب اسلامی در سایه تلاش مردم ولایتمدار تحقق یافت باید تمام تلاش خود را برای رفع ضعف و مشکلات موجود نیز به کار گیریم.
سلیمی با بیان این که سال گذشته فعالیتهای گردشگری بر اثر شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود اظهار داشت: ایجاد تعامل میان سازمان منطقه آزاد کیش، دستگاههای اجرایی و ساکنان این منطقه در خصوص فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی؛ جزیره کیش را به عنوان منطقهای پیشرو در مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور مطرح کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این که اکثر مناطق گردشگری دنیا چندان رونقی از نظر سفرهای گردشگران ندارند، اما جزیره کیش نوروز زود هنگامی را در این منطقه تجربه خواهد کرد.
رئیس کمیته نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۰ با اشاره به این که در شرایط موجود، شمار زیادی از مسافران مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب میکنند افزود: با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و نظارتهای حداکثری، توانستیم به یک وضعیت مطلوبی برسیم و برند جزیره کیش را حفظ کنیم.
داریوش سلیمی نظارت بر نرخهای ارائه خدمات به گردشگران را از وظایف مهم کارگروههای نظارتی سازمان در ایام نوروز برشمرد و گفت: پاسخ به تقاضا و نگرانیهای مردم توسط کمیتههای نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش میتواند احساس اطمینان، امنیت و آرامش مسافران را افزایش دهد.
علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در ادامه نخستین جلسه کمیته نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۰ با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: باید تمام دستگاههای اجرایی تلاش خود را در سه زمینه " رونق اقتصادی، ارتقای امنیت و توسعه فرهنگی" به کار گیرند.
امیدی رونق اقتصاد را شاه راه حیات این منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به این که اقتصاد منطقه آزاد کیش تحت تاثیر گردشگری است؛ در ایام نوروز کنترل و نظارت بر نرخ ارائه خدمات با جدیت تمام ادامه خواهد داشت.
وی کارگروه تنطیم بازار را یکی از زیر شاخههای کمیته نظارت بر خدمات عنوان کرد و گفت: ساماندهی سامانه ۱۲۴، پاسخگوی به شکایات ثبت شده و رسیدگی به شکایات در حوزه تخلفات صنفی از جمله اقداماتی است که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
دبیر کمیته نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۰ با بیان این که کارگروه نظارت بر نرخ ارائه خدمات از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: اقدامات نظارتی در چارچوب کارگروه تنظیم بازار شامل ۳۷ هزار مورد بازرسی از تمام واحدهای اقتصادی منطقه به منظور رعایت ضوابط بهداشتی و جلوگیری از تخلفات صنفی است.
همچنین علی امیدی گفت: بیش از ۱۷۰۰ اخطار در خصوص دریافت مجوز و صدور ۱۵۴ مورد پلمپ برای صنفهای متخلف و ۱۲۲ مورد جرایم نقدی و ۹۹۹ مورد هم صدور اخطاریه به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی گزارش شده است.
به گفته امیدی ۱۲۴ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۲۴ از سوی اقشار مختلف جامعه رسیدگی شده است.
وی در خصوص تامین مایحتاج عمومی که یکی از مهمترین وظایف کارگروه و نظارتهای حداکثری سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: از ابتدای سال تهیه و توزیع ۶۵ تن برنج،۷۷ تن شکر برای مصارف صنعتی و توزیع خرد و ۵۰ تن گوشت با هدف تنظیم بازار در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: اقدامات موثری نسبت به تامین ۱۴ تن روغن برای مراکز پذیرایی انجام شده است و وضعیت این منطقه در تامین روغن مورد نیاز جزیره کیش به مراتب بهتر از استانهای دیگر کشور است
علی امیدی تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی تامین کالاها تا کنون به خوبی در این منطقه انجام شده است.
وی بر لزوم اهمیت مزیت قیمتی محصولات در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: در حال حاضر قیمت گوشت در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی از مزیت قیمتی مناسبی برخوردار هست.
علی امیدی بر مزیت قیمتی عرضه ماهی در جزیره کیش اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش هست که گران فروشی را به حداقل برساند، اما مدعی این نیستیم که هیچ کجای این منطقه گران فروشی وجود ندارد و تخلف صنفی نیست. ما نیز حداکثر تلاشمان بر این است که این موضوع به حداقل ممکن برسد.
امیدی با بیان این که در ایام نوروز قالب شکایتها از سوی گردشگران ثبت میشود و مدت زمان حضور آنان در کیش کوتاه مدت است افزود: رسیدگی به شکایات باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
وی گفت: شکایتها در مرحله نخست در جوامع صنفی از سوی مدیران بازارها مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت نسبت به حل آن اقدام میشود.
شایان ذکر است پیگیری آماده سازی بازار میوه و تره بار در ساختمان قدیمی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، تبلیغات گسترده محیطی برای ارائه خدمات گردشگری از جمله در مبادی ورودی جزیره کیش، ارائه خدمات به گردشگران توسط سه ابزار سامانه ۱۲۴، وب سایت سازمان و اپلیکیشن آی کیش از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.