سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگو با پرسون:

جبران خطاها، راه نجات آمریکا در یمن

آمریکا اگر میخواهد که خطاهای استراتژیکی خود را جبران کند باید طرف مردم یمن را داشته باشد و از آن‌ها حمایت کند و گروه‌هایی که در رأس قدرت هستند از جمله انصارلله را به رسمت بشناسد و با واقعیت یمن کنار بیاید. تا بتواند عربستان را از این باتلاقی که خودش درست کرده است، خارج کند.

احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص لزوم جبران خطاهای راهبردی غرب در یمن عنوان کرد: آمریکا اگر میخواهد که خطاهای استراتژیکی خود را جبران کند باید طرف مردم یمن را داشته باشد و از آن‌ها حمایت کند تا بتواند عربستان را از این باتلاقی که خودش درست کرده است، خارج کند.

دستمالچی در ادامه بیان کرد: یمن یک موقعیت استراتژیک دارد که هیچگاه در طول تاریخ با زور و خشونت و اعمال نظامی‌گری نتوانسته‌اند یمنی‌ها را شکست دهند لذا اگر آمریکا می‌خواهد از این خطای استراتژیک خود برگردد باید با مردم یمن کنار بیاید و گروه‌هایی که در رأس قدرت هستند از جمله انصارلله را به رسمت بشناسد و با واقعیت یمن کنار بیاید.

وی افزود: اگر سازمان ملل مستقل عمل کند می‌تواند یک میانجی خوب و سالم باشد اما اگر تحت تأثیر قدرت‌ها باشد این نقش واسطه‌ای از بین می‌رود.

سفیر سابق ایران در لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: امید است که سازمان ملل با درک واقعیت‌هایی که در صحنه یمن وجود دارد و تلاش‌هایی که قبلاًَ صورت گرفته و چند دور مذاکراتی که انجام شده است بتواند وسیط بی‌طرفانه و سالمی باشد که به پایان دادن این بحران کمک کند.

احمد دستمالچی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به چند دور مذاکراتی که سازمان ملل در گذشته داشته است اگر در این دوره بتواند نسبت به رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای که انجام شده است و به واسطه این تحریم‌ها مردم یمن سخت تحت فشار هستند به خصوص تحریم‌های دارویی و غذایی، نقش مثبتی را ایفا کند، می‌تواند بخشی از خطاهای گذشته‌اش را جبران کند و مردم یمن نسبت به نقش سازنده سازمان ملل امیدوارتر از قبل شوند.

232812

مطالب مرتبط