مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:

بیماران کرونایی تا پایان سال بیمه سلامت می شوند

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه تا پایان سال همه بیماران کرونایی بیمه سلامت می شوند گفت: همه افرادی که به هر دلیل تحت پوشش بیمه نیستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و بیمه به طور رایگان بیمه سلامت می شوند.

فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص چگونگی دریافت خدمات افراد از بیمه سلامت اظهار کرد: همه افرادی که به هر دلیلی بیمه نیستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های بیمه سلامت به طور رایگان زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص کرونا تا پایان سال همه بیماران سرپایی و بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

فرجی در خصوص نحوه و آثار نسخه نویسی های الکترونیکی نیز گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید هر شهروند از مراجعه به مطب تا بیمارستان اطلاعات و پوشه الکترونیکی داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از سال ۹۷ اقدامات اولیه نسخه نویسی الکترونیکی آغاز شده است خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون بتدریج نسخه نویسی الکترونیکی وسعت یافته است.

وی در خصوص مزیت های این طرح ادامه داد: کاهش مصرف کاغذ و آشکار شدن سابقه بیماران از محاسن طرح نسخه نویسی الکترونیکی است .

فرجی در خصوص وضعیت استفاده و استقبال پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی تصریح کرد: این طرح ابتدا در بخش خصوصی و در مرحله بعد در درمانگاه های دولتی نیز در حال انجام است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود: در آغاز نسخه نویسی الکترونیکی شاید به دلیل آشنا نبودن پزشکان زمان بر باشد اما پس از مدتی به طور متوسط در کمتر از یک دقیقه نسخه الکترونیکی نوشته می شود.

منیژه فرهانپور-استان همدان

232793

مطالب مرتبط