مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبر داد؛

پرداخت نسخ الکترونیکی پزشکان تا مردادماه

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: همه نسخ الکترونیکی استان همدان که توسط پزشکان تجویز شده تا مردادماه امسال پرداخت شده است.

همدان- پرسون؛ سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان در حاشیه مراسم رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و مراکز پاراکلینیکی تا پایان خردادماه تسویه می شود.

وی افزود:مجموع بدهی بیمه سلامت در سال گذشته به بیمارستان های دانشگاهی سه ماهه است که مطالبات داروخانه ها تا پایان بهمن ماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: خوشبختانه مطالبات سال 97 بخش دولتی دانشگاهی پرداخت شده و با اقدامات انجام شده در سال 97 هزینه بستری ها نسبت به سال 96 هشت درصد کاهش یافته است.

فرجی خاطرنشان کرد: بودجه مصوب هیأت دولت برای امسال 13 هزار و 500 میلیارد تومان است که تاکنون فقط دو هزار و 870 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه امسال و 70 درصد مطالبات خرداد ماه مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده است، بیان کرد: در بخش غیر دولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک ها در سال جاری تا پایان خردادماه تسویه شده است.

فرجی تاکید کرد: همه نسخ الکترونیکی استان همدان که توسط پزشکان تجویز شده نیز تا مردادماه امسال پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان در خصوص اقدامات این سازمان در وضعیت بیماری کرونا نیز تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات پوشش بیمه ای افراد فاقد پوشش بیمه بر روی تخت بیمارستان بود.

وی یادآور شد: در بخش بستری در بیمارستان های دولتی 90 درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت پرداخت و در بخش سرپایی نیز 70 درصد هزینه ها برعهده بیمه سلامت است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

205672