کاهش 12 درصدی حجم کل مخازن سد‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با عنوان اینکه حجم آب موجود در مخازن سد‌های استان ۵۸ درصد حجم کل مخازن بوده، افزود: این حجم نسبت به سال آبی گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، محمد دلمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی سد‌های مخزنی سیستان و بلوچستان یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون متر مکتب است که یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون متر مکعب آب در این سد‌ها بوده که نسبت به مدت مسابه سال گذشته ۱۲ دصد کاهش داشته است.

وی افزود: هم‌اینک چهار سد مخزنی شامل، سد شهریکور در مهرستان، سد ماشکید سفلی در سراوان و سد گوهرکوه در شهرستان خاش در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: سد ماشکید شهرستان سراوان با ظرفیت ۶۷ میلیون مترمکعب با حجم آب موجود ۴۶.۲۸ میلیون مترمکعب که نسبت به سال آبی گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سد خیرآباد شهرستان نیکشهر با ظرفیت ۲۷.۳ میلیون مترمکعب و با حجم آب موجود ۲۴.۲۸ میلیون مترمکعب در مقایسه با سال آبی قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

دلمرادی افزود: سد پیشین سرباز نیز با ظرفیت ۱۷۵میلیون مترمکعب هم اینک دارای حجم آبگیری ۱۳۵.۴۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: از مجموع ظرفیت ۱۰.۸ میلیون مترمکعبی سد شی‌کلک شهرستان چابهار ۲.۷۶ میلیون مترمکعب آن آبگیری و ذخیره شد که نسبت به سال قبل ۷۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین ذخیره آب موجود در سد زیردان شهرستان چابهار با ظرفیت ۲۰۷.۸۵ میلیون مترمکعب، هم‌اینک ۱۵۱.۵۶ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال آبی قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

232651