رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

واکسیناسیون 180 نفر در کردستان علیه کرونا/ اعلام نظر درباره عوارض واکسن روسی کرونا زود است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق 180 دوز واکسن کرونا در سطح این استان خبر داد و گفت: ان شاء الله در روزهای آینده تعداد بیشتری از شهروندان این استان در مقابل کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، دکتر فرزین رضاعی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با ورود اولین محوله از واکسن های کرونا به کردستان، کار واکسیناسیون شهروندان این استان آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اولین مرحله به بیش از 180 نفر این واکسن تزریق شده است و با وجود اینکه 360 دوز واکسن وارد این استان شده است، ان شاء الله آغاز واکسیناسیون دور دوم به زودی آغاز می شود.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مرحله دوم تزریق واکسن وارداتی کرونا 3 هفته دیگر در استان کردستان آغاز می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تزریق این واکسن با عوارض خفیفی همراه خواهد بود، گفت: خوشبختانه عوارض این واکسن بسیار ناچیز بوده است و از سوی دیگر هنوز بسیار زود است که درباره عوارض مهم و جدی این واکسن اظهار نظر شود.

این مقام درمانی تاکید کرد: با وجود اینکه بیش از یکصدهزار دور واکسن روسی کرونای وارد کشور شده است ولی تاکنون میزان سهمیه این استان مشخص نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در بحث تزریق این واکسن ما اولویت بندی کرده ایم، اولویت اول کادر درمان در بخش های ویژه بیمارستانی هستند.

دکتر رضاعی درپایان سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه میزان ایمنی این واکسن بیش از 96 درصد می باشد و نیز برای دور دوم تزریق ، 180 کردستانی داوطلب شده اند.

آیین مهر ـ استان کردستان

232525