عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

قدرت دفاعی ایران، بازدارنده تهدیدهای دشمن

توانایی دفاعی خصوصاً در بحث موشکی یک خاصیت بازدارندگی جدی در مقابل تهاجم دشمن دارد و اقتدار ملی را به حدی می‌رساند که بتوانیم در حوزه دیپلماسی برای حفظ منافع خود از یک موضع محکم برخوردار باشیم.پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان نظامی و دفاعی سبب خشم دشمنان شده است، بنابراین زمانی که دشمنان می‌بینند ایران که به خصوص در شرایط تحریمی به این توفیقات دست یافته است سعی می‌کنند به هر نحوی که می‌شود این موفقیت‌ها را زیر سؤال ببرند.

سردار علیرضا افشار عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دستاوردهای نظامی و علمی جدید ماهواره‌بر ذوالجناح اظهار داشت: توانایی دفاعی خصوصاً در بحث موشکی یک خاصیت بازدارندگی جدی در مقابل تهاجم دشمن دارد و اقتدار ملی را به حدی می‌رساند که بتوانیم در حوزه دیپلماسی برای حفظ منافع خود از یک موضع محکم برخوردار باشیم.

سردار افشار افزود: در ابعاد علمی و دانشی، بخش نظامی خدمات ارزنده‌ای را به بخش غیرنظامی داده است چرا که هر دانش فنی که در بخش نظامی تولید شود در بخش غیرنظامی نیز آثار بسیار ارزنده‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان نظامی و دفاعی سبب خشم دشمنان شده است، عنوان کرد: زمانی که دشمنان می‌بینند ایران که به خصوص در شرایط تحریمی به این توفیقات دست یافته است سعی می‌کنند به هر نحوی که می‌شود این موفقیت‌ها را زیر سؤال ببرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در ادامه تصریح کرد: این‌که دشمنان توفیقات نظامی و دفاعی ایران را تهدیدی برای کشورهای منطقه یا یک نوع خسارت برای ملت ایران می‌دانند در حقیقت جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه ما است. خوشبختانه ملت ایران محکم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و می‌دانند این افتخاراتی که توسط فرزندان و اندیشمندان‌شان بدست آمده است عاقبت خوبی برای کشور خواهد داشت.

سردار علیرضا افشار در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: موشکی که توانست پاسخ جامع در پرتاب ماهواره را با موفقیت به نمایش بگذارد توفیقی است که می‌تواند در مراحل بعد و کمبودهایی که در این بخش داریم و اتکایی که کشور به سیستم‌های ماهواره‌ای دارد، مؤثر واقع شود.

وی در ادامه گفت: اگر ما در زمینه سیستم‌های ماهواره‌ای و موشکی به خودکفایی برسیم در بخش‌های مختلف ارتباطی برای ما امتیازات بسیار زیادی خواهد داشت چرا که هر موشک ماهواره‌بر یک موشک بالستیک نیز می‌باشد و این مسئله درست مثل موضوع هسته‌ای است چرا که ما هر چقدر در انرژی هسته‌ای و دانش هسته‌ای پیش برویم در بخش‌های مختلف نیروگاهی، درمانی و ... توفیقات ارزنده‌ای به دست خواهیم آورد.

سردار علیرضا افشار ادامه داد: از آنجایی که ایران دستاوردهای ارزنده‌ای را در این زمینه داشته است، این مسئله دشمنان ما را نگران کرده است چرا که توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های علمی و تخصصی انکار ناپذیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در پایان خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و مشارکت مردم و حمایت‌ همه جانبه آنان از نظام، خصوصاً تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اصرار ایشان برای حرکت در لبه دانش جهانی و پیشرفت علمی این توفیقات ارزشمند حاصل شد.

232448