رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور:

قدرت دفاعی و امنیتی ما ناشی از زیرساخت فرهنگ عاشوراست

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشورگفت: اگر در دفاع و امنیت قوی هستیم دلیل این است که زیرساخت آن، فرهنگ عاشوراست و این الگو برای تمام ملت‌ها قابل تکثیر است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم یادواره شهدای شهرستان یزد و بزرگداشت حماسه 9 دی که در ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عزیز به رهبری امام راحل یک اتفاق نادر و یک حادثه باورنکردنی بود. در واقع ثمره مبارزه چند صدساله تشیع و مرجعیت به دست امام راحل اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: ازآنجاکه ملت ایران به رهبری امام راحل در مسیر خدایی حرکت کردند، خداوند نیز این ملت را یاری کرد تا توانست بر طاغوت پیروز شود و جمهوری اسلامی در یک سرزمین حساس استقرار یابد.

سلیمانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی یک نقطه عطف در تاریخ است افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی مسیر تاریخ بشریت تغییر کرد و نظام سلطه اولین شکست بزرگ و راهبردی را متحمل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور اظهار داشت: استقرار جمهوری اسلامی اتفاق بسیار بزرگی در یک سرزمین حساس و راهبردی بر اساس اذعان همه اندیشمندان بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مسیر بشریت را به سمت نور گشود اذعان داشت: نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌خودی‌خود در مسیر سراشیبی و نزول قرار گرفت.

سلیمانی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب فشارها بر جمهوری اسلامی از هر طریقی آغاز شد و دشمنان برعلیه ملت ایران و ملت‌هایی که با انقلاب اسلامی همراه بودند، دست به جنایت و خیانت زدند. البته این فشارها در این مسیر از سوی نظام سلطه هنوز هم ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور اضافه کرد: در حقیقت در هیچ صحنه‌ای آمریکایی‌ها به پیروزی در مقابل انقلاب اسلامی دست نیافتند. شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز سند گویای شکست آمریکایی‌ها است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دنبال جنگ نبود، افزود: شهید سلیمانی زمانی وارد عراق شد که داعش در فرودگاه بغداد حضور پیداکرده و اماکن متبرکه جهان اسلام در کشور عراق تهدید شده بود.

سلیمانی با بیان اینکه تنها 20 درصد کشور سوریه در اختیار خودشان بود و 80 درصد آن توسط داعشی‌ها تصرف شده بود، تاکید کرد: شهید سلیمانی در این منطقه حضور پیدا کرد و با تشکیل بسیج مردمی در سوریه و عراق و حضور جوانان این کشورها، فتنه بزرگ را در این منطقه خاموش کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: کشورهایی که شهید سلیمانی در آن مجاهدت کرده بود، به صلح و آرامش دست یافت و این شهید بزرگوار خود را به عنوان ناجی مسلمان منطقه مطرح کرد و توانست آزادی را به این ملت‌ها بازگرداند.

وی افزود: شهدای عزیز ملت بزرگ ایران این افتخار را دارند که در مسیری مجاهدت کردند که بزرگانی مانند سپهبد شهید سلیمانی آرزو داشتند تا در این مسیر جان خود را تقدیم کنند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا به یک ملت شجاع و بزرگ تبدیل شده است، گفت: یکی از مؤلفه‌های اساسی قدرت، قدرت نرم است که در فرهنگ ما همان قدرت معنوی نام داشته و در هیچ ملت دیگری این قدرت و فرهنگ وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان یزد عنوان کرد: جلوه‌های فرهنگی و قرآنی و ویژگی‌های دیگری که امروزه به 4 هزار خدمت به یاد 4 هزار شهید استان یزد تبدیل شده، نشان از روح بزرگ این ملت شریف در شرایط سخت دارد.

وی اضافه کرد: دشمنان همیشه به قدرت فرهنگی ایران اسلامی غبطه می‌خورند چون در عرصه‌های مختلف با سایر مؤلفه‌های قدرت، دست‌به‌کارهای بزرگی زده‌اند که برای غربی‌ها به یک آرزو تبدیل شده است.

سلیمانی با بیان اینکه امروز شاهد خروج آمریکا از منطقه هستیم، افزود: امروز می‌بینیم که آمریکا با هزینه‌های گزاف نتوانست دستاوردی در منطقه داشته باشد. همچنین به لطف خدا آن‌ها نتوانستند کوچک‌ترین اقدامی علیه ملت ایران انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور به قدرت علمی ایرانِ اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشمندان، اساتید فرهیخته و مراکز دانش‌بنیان و دیگر بخش‌های علمی در ایران اسلامی به‌گونه‌ای فعالیت کرده‌اند که جمهوری اسلامی اکنون جزو کشورهای پیشرفته در دنیا است و برای نمونه می‌توان به ساخت واکسن کرونا در کشور اشاره کرد که کشورهایی که ادعای تکنولوژی دارند در این زمینه از ایران اسلامی عقب‌افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام برنامه‌ریزی‌ها و اعمال مدیریت، تأکیدشان به مسئولان این بوده که از رشد علمی پشتیبانی کنند و آن را به سمت پیشرفت سوق دهند.


بیشتر بخوانید؛

برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد می تواند الگویی برای کشور باشد


سلیمانی با تاکید بر اینکه این حرکت‌های ناجوانمردانه دشمنان اگر برعلیه کشورهای دیگر اتفاق می‌افتاد بدون شک نمی‌توانستند دوام بیاورند، افزود: ایران اسلامی با تکیه بر جوانان و مردم می‌توانست در بخش اقتصادی وضعیت بهتری داشته باشد اما در این شرایط نیز به بهترین شکل به مسیر خود ادامه داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور اظهار داشت: اگر در دفاع و امنیت قوی هستیم دلیل این است که زیرساخت آن، فرهنگ عاشورا است و این الگو برای تمام ملت‌ها قابل تکثیر است و کشورهایی که از این الگو استفاده کردند، به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کرده و کوتاه نیامدند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگر فتح خواهد کرد، گفت: هر چه امام راحل پیش‌بینی کردند تحقق یافت و به خوبی مشاهده کردیم که اسلام چه سنگرهایی را فتح کرد و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در بخش‌های مختلف توانسته به موفقیت برسد و بازهم در این مسیر گام خواهد برداشت.

سلیمانی با اشاره نابودی اسرائیل در آینده نزدیک، گفت: پیش‌قراول و پرچم‌دار این حرکت نورانی و الهی، ملت بزرگ ایران و قائمه این حرکت ولایت امر مسلمین بوده که توانسته از حوادث سنگینی در دوران دفاع مقدس، گنجینه‌های ارزشمندی را خلق سازد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور به توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان در کنار توطئه‌های خود دست به ترورهای ناجوانمردانه می‌زند که این حرکت‌ها چراغ راهی را برای ما روشن می‌کند که مسیر را گم نکنیم و بتوانیم مسیر انقلاب و اسلام را به‌پیش ببریم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

226498

مطالب مرتبط