افزایش 33 درصدی پهنای باند خروجی در آذربایجا‌ن‌غربی

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از افزایش33 درصدی پهنای باند خروجی در استان خبر داد و گفت: تعداد مشترکان همراه اول در استان نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک فعال با ۳میلیون و ۷۰۰هزار سیم کارت است ضمن اینکه همه شهر‌های استان زیر پوشش ۴جی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری با بیان اینکه پهنای باند خروجی استان، امسال ۳۳ درصد افزایش داده شده تا رضایت مشترکان از سرویس‌های مخابراتی بیشتر شود، اظهار داشت: تعداد مشترکان همراه اول در استان نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک فعال با ۳میلیون و ۷۰۰هزار سیم کارت است ضمن اینکه همه شهر‌های استان زیر پوشش ۴جی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های fcp مجاز هستند در محدوده‌های ما به کافو‌های نوری با تفاهم نامه‌ای که به صورت کشوری بسته شده و محدودیت‌ها برداشته شده بر روی بستر فیبر نوری، خدمات ارائه دهند تصریح کرد: امسال ۹۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان با اعتبار بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات مخابرات سرمایه گذاری شده است که ۳۰۲ پروژه در روستا‌ها و حدود ۶۰۰ پروژه شهری و جاده‌ای و بهینه سازی شبکه بوده است و رویکرد مخابرات استان ارتقای کیفیت خدمات است و نگاه به بهبود زیرساخت‌های استان است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در مورد عملکرد ۱۰ ماهه این شرکت، عنوان کرد: در طی این مدت ۱۵۰۰۰ خط تلفن ثابت، ۴۸۰۰۰ مشترک جدید اینترنت پرسرعت ای‌دی‌اس‌ال، ۱۸۰۰ مشترک جدید سرویس اف‌تی‌تی‌اچ و ۳۰۰ مشترک جدید دیتای تجاری در مخابرات استان به ثبت رسیده است.

نوری اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۲۳هزار مشترک در استان خط تلفن ثابت دارند که علی‌رغم صرف هزینه برای آنها، ۲۳۰هزار مشترک کارکردی ندارند.

این مقام مسوول یادآور شد: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ADSL استان نیز بیش از ۲۴۲هزار مشترک و مشترکین سرویس FTTH نیز بیش از ۵۰۰۰ مشترک است.

وی خاطر نشان کرد: در طی این مدت ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری روستایی و جاده‌ای استان ایجاد شده و هم‌اکنون همراه اول پوشش ۱۰۰ درصدی در جاده‌های استان و پوشش ۸۸ درصدی جاده‌های ریلی را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/

232446

مطالب مرتبط