رئیس سلامتکده طب سنتی:

نیازهای دارویی کشور از طریق گیاهان دارویی تامین می شود

رئیس سلامتکده طب سنتی گفت: تنوع گیاهان دارویی در ایران و حضور محققین و فارغ التحصیلان طب ایرانی فرصتی است تا بخش عمده‌ای از نیازهای دارویی کشور در داخل تامین گردد.

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا عسگری در ارتباط با افتتاح سلامتکده طب سنتی اظهار داشت: اولین سلامتکده دانشگاهی طب سنتی ایرانی در شهر اصفهان افتتاح شد که در این سلامتکده بیماران با بهره گیری از روش های سنتی و با بکار گیری شیوه های و روش های مبتنی بر شواهد علمی افتتاح میشود.

وی بیان داشت: طب سنتی ایران که ریشه های آن به چند هزار سال قبل بر می گردد، سال ها مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته بود که میراث مکتوب آن چندین هزار کتاب خطی در کتابخانه های ایران است.

رئیس سلامتکده طب سنتی با اشاره به اینکه این سلامتکده با زیر بنا ۱ هزار و ۱۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان افتتاح شد، اعلام کرد: طب سنتی ایران به کمک خیرخواهان با ورود به دانشگاه های پزشکی مسیر تازه رشد و بالندگی را طی می کند.

ناکامی طب نوین در پیشگیری و درمان بیماری ها

وی بیان داشت: این مکتب طبی کل نگر با استفاده از روشهای طبیعی، در دسترس، ایمن و ارزان به پیشگیری و درمان بیماری ها می پردازد. بهره گیری از غذا و اصلاح سبک زندگی در پیشگیری و درمان بیماری ها و استفاده از داروهای گیاهی و عجین بودن آن با فرهنگ مردم ایران، آن را به یک مدل طبی مورد استقبال مردم تبدیل کرده است.

عسگری گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ناکامی های رویکردهای طبی نوین در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریهای حاد و مزمن، مردم و ارائه کنندگان خدمات سلامت را به استفاده از طب های سنتی سوق داده است.

وی بیان داشت: طب سنتی ایران که بسیاری از تئوری ها و فرضیات آن با بافته های نوین طبی تایید می شود، می تواند با همراهی دانش نوین و در قالب طب تلفیقی در رفع نیازها و چالش های نظام سلامت کمک کند.

232349

مطالب مرتبط