ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن؛ ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمند ساخته خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسلم صالحی در خصوص تاثیر "طرح جهش تولید و تامین مسکن" در بهبود وضعیت بازار مسکن، گفت: موادی از"طرح جهش تولید و تامین مسکن" با هدف عرضه مسکن، متناسب با نیاز بازار و با اولویت افرادی که فاقد مسکن هستند؛ در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را یکی از اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن برشمرد و افزود: یکی دیگر از اهداف اصلی طرح تولید و تامین مسکن؛ حمایت از ۳ دهک پایین جامعه و اقشاری مانند کارگران و کارمندان، جوانان فاقد شغل و مسکن و افراد دارای شرایط مندرج در قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن است که با ارائه زمین رایگان و ارائه تسهیلات مناسب این مهم محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد صندوق ملی مسکن و منابع مالی تعریف شده در طرح جهش تولید و تامین مسک ن؛ وام کم بهره به دهک‌های پایین پرداخت می‌شود.

صالحی با اشاره به چگونگی تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن افزود: منابع مالی این صندوق از محل وصول مالیات مرتبط با خانه‌های خالی و منابع خط اعتباری مسکن مهر -که بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است- تامین می‌شود، همچنین مالیات بر عایدی سرمایه درحوزه مسکن که در آینده پیش بینی می‌شود که تصویب شود، نیز به این صندوق واریز می‌شود؛ با ایجاد این صندوق، منابع مالی مطمئنی برای حمایت از تولید مسکن خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: مقرر شد تاسیسات زیربنایی این واحد‌های مسکونی مانند آب، برق، گاز و... با قیمت ارزان توسط وزارتخانه‌های مربوطه تامین شود، همچنین برای ساخت این واحدها، برداشت از "صندوق ملی مسکن" با هدف تقویت، هدایت مالی و تجمیع منابع مالی پیشنهاد داده شده است.

232341