مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در گفت وگو با پرسون:

افزایش 12 برابری ظرفیت نیروگاهی کشور پس از پیروزی انقلاب

جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال ۵۷ حدود 7 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داشت و امروز بیش از ۸۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارد به نحوی که در طی سال‌های انقلاب ظرفیت نیروگاهی را ۱۲ برابر کرده‎‌ایم تا بتوانیم برای مردم عزیز ایران تأمین برق مستمر و پایدار داشته باشیم و از این حیث در رتبه ارزشمندی در دنیا قرار بگیریم.

ابوذر صالحی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در گفت وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص طرح‌های ملی وزارت نیرو در دهه فجر گفت: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال ۵۷ حدود 7 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داشت و امروز بیش از ۸۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارد به نحوی که در طی سال‌های انقلاب ظرفیت نیروگاهی را ۱۲ برابر کرده‌‎ایم تا بتوانیم برای مردم عزیز ایران تأمین برق مستمر و پایدار داشته باشیم و از این حیث در رتبه ارزشمندی در دنیا قرار بگیریم.

صالحی افزود: تعداد مشترکین برق در بخش خانگی و تجاری از حدود ۳ هزار مشترک در ابتدای سال ۱۳۵۷ به بالغ بر ۳۷ میلیون مشترک رسیده است که این عدد رشد بیش از 10 برابری را نشان می‌دهد و بسیار ارزشمند است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از افتخاراتی که ایران عزیز اسلامی در طی این سال‌ها توانسته به دست بیاورد نفوذ برق در بین مردم شریف جامعه است به طوری که در حال حاضر ۱۰۰ درصد مردم شهرها از برق پایدار برخوردار هستند و این عدد در برق رسانی روستایی 99/7 درصد است. شایان ذکر است که بر اساس آمارهای جهانی میانگین برق رسانی در روستاها در دنیا 79 درصد است در صورتی که این عدد در ایران بیش از 99 درصد است.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه توانسته‌ایم در طی 42 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ظرفیت برق رسانی روستاهای کشور را ۷۵ برابر کنیم و در حال حاضر به همت تلاشگران صنعت برق علاوه بر همه شهرهای کشور، تمامی روستاهایی که بالاتر از ۱۰ خانوار هستند نیز از نعمت برق برخوردار هستند و تنها تعداد اندکی روستا که کمتر از 10 خانوار دارند باقی مانده است.

وی تصریح کرد: ما به طور همزمان طول شبکه‌های توزیع، ترانسفورماتورهای برق و طول شبکه‌های انتقال را افزایش دادیم به نحوی که در حال حاضر هر صنعتی در هر نقطه‌ از کشور از ما برق بخواهد، به سادگی و به سرعت برق آن را تأمین می‌کنیم.

ابوذر صالحی در پایان بیان کرد: هر ساله یک میلیون مشترک جدید به صنعت برق اضافه می‌شود و بدون هیچگونه محدودیت منابعی برق این مشترکین را تأمین می‌کنیم و می‌توانیم با افتخار به مردم عزیز ایران گزارش دهیم که ما در جایگاه ارزشمندی در برق رسانی در دنیا هستیم که تمام ایرانیان عزیز از نعمت برق مستمر و پایدار برخوردار هستند و مردم شریف ایران لایق چنین جایگاهی در جهان هستند.

232225