مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اعلام کرد:

اجرای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: طرح تحول دیجیتال در صنعت برق برای رفاه بیشتر حال مصرف کنندگان اجرایی می شود. 

فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون با اشاره به اینکه در این طرح مشترکان دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: طرح تحول دیجیتال در صنعت برق برای رفاه بیشتر حال مصرف کنندگان اجرایی می شود. در این طرح با استفاده از اپلیکیشن « برق من » مصرف کنندگان دیگر برای خدمات اداری و پرداخت نیازی به مراجعه حضوری ندارند. برای هر دسته از مشترکان، براساس مصوبه هیات وزیران، الگوی مصرف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تخفیف مشترکان کم مصرف، تعداد مشترکان پرمصرف به میزان ۱۰درصد کاهش می یابد، بیان کرد: انتظار می رود با اصلاح میزان مصرف مشترکان خوش مصرف به تعداد مشترکان کم مصرف اضافه شده و با این وضعیت، میزان مصرف برق مشترکان خانگی کاهش یابد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده در بخش مولّد به کار گرفته شود.


بیشتر بخوانید؛

تعرفه برق مشترکان پرمصرف افزایش می یابد


مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در این راستا از ۲ طریق تشویق و ترغیب و نصب سلول های خورشیدی توسط مشترکان استفاده می شود.

وی یادآور شد: با استفاده از زیرسـاخت قـبض سبز و ارسال پیامک، به مشترکین اطلاع رسانی می شود که جزءِ کدام دسته از مشترکان "کم مصرف"، "خوش مصرف" و یا "پرمصرف" قرار دارند.

خودنیا با بیان اینکه ۵۶۴ هزار و ۷۰۲ مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مشترک صنعتی، ۱۳ هزار ۲۲۹ مشترک اداری و هشت هزار و ۸۸۹ مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره مند هستند.

طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

اپلیکیشن برق من شامل چهار بخش اصلی صورت‌حساب، خدمات مشترکین، برق امید و خاموشی است و در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر قرار گرفته است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

225740