بهره‌مندی 26 هزار مشترک از برق رایگان در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار مشترک در سطح استان از برق رایگان استفاده می کنند و در ابتدای انقلاب ۸۶ هزار مشترک برق در استان داشتیم که در حال حاضر به برکت تلاش‌های فرزندان انقلاب به بیش از یک میلیون و ۳۰۶ هزار مشترک رسیده ‌است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، اکبر حسن بگلو روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار مشترک در سطح استان از برق رایگان استفاده می کنند و در ابتدای انقلاب ۸۶ هزار مشترک برق در استان داشتیم که در حال حاضر به برکت تلاش‌های فرزندان انقلاب به بیش از یک میلیون و ۳۰۶ هزار مشترک رسیده ‌است.

وی با اشاره به اینکه در اول انقلاب ۲۰۴ روستا که بیشتر در حاشیه شهرها قرار داشتند، دارای برق بودند ولی در حال حاضر به بیش از ٢ هزار و ٨٠٠ روستا برق رسانی شده است تصریح کرد: با این آمار تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از خدمات برق رسانی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی یادآور شد: در دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی ١٣٢ طرح به بهره‌برداری رسید، و احداث شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی به طول ٨١ کیلومتر، توسعه شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی به طول ٢٧٢ کیلومتر و توسعه و احداث ٢ باب ساختمان اداری از جمله‌ طرح‌های دهه فجر امسال است.

حسن بکلو اضافه کرد: در راستای افزایش خدمت رسانی به مشترکان به ازای روزهای همکاری در کاهش مصرف برق، در چهار ساعت اوج بار از بخشودگی بهای برق صورت‌حساب بهره‌مند شدند.

وی به احداث ۵۵٧ دستگاه پست هوایی و احداث ٢ کیلومتر شبکه روشنایی معابر به عنوان دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری شرکت برق در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: ساختمان اداری رودکی با زیربنای یک‌هزار و ٨٩٠ مترمربع و ۶٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در این روز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی یادآور شد: در دهه فجر امسال ٢۶ طرح برق رسانی در این استان کلنگ زنی شده است و برای این طرح‌ها نیز یک‌هزار و ۵٨٠ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

حسن بکلو اذعان کرد: طی هفته‌های اخیر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت مناسب 6 مورد تصادف با تیرهای برق در شهر ارومیه را شاهد بودیم که انتظار می‌رود شهروندان بیش از این نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار آسیب و مشکل نشوند.

انتهای پیام/

232140