استاندار چهارمحال و بختیاری:

تغییر کاربری اراضی مسکونی به تجاری باید طبق ضوابط و قوانین صورت گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تغییر کاربری اراضی مسکونی به تجاری در شهر‌ها موجب ایجاد بار ترافیکی در یک نقطه از شهر می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کمیسیون ماده ۵ با اشاره به کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر‌های استان اظهار داشت: شهرداری‌ها نسبت به احداث پارکینگ طبقاتی در نقاط پر تردد شهر‌ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی مسکونی به تجاری باید طبق ضوابط و قوانین انجام شود افزود: گاهی تغییر کاربری اراضی مسکونی به تجاری در شهر‌ها موجب ایجاد بار ترافیکی در یک نقطه از شهر می‌شود، بنابراین باید این مسئله در تغییر کاربری مورد توجه قرار بگیرد.

عباسی در ادامه با اشاره به کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر‌های چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهرداری‌ها نسبت به احداث پارکینگ طبقاتی در نقاط پر تردد شهر‌ها اقدام کنند، احداث پارکینگ علاوه بر کاهش بار ترافیکی می‌تواند برای شهرداری‌ها درآمدزایی نیز به‌همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر فضای کافی برای احداث پارکینگ طبقاتی در سطح شهر‌ها وجود ندارد، می‌توان از بافت فرسوده برای احداث پارکینگ طبقاتی و پارکینگ عمومی استفاده کرد، این فرهنگ باید در سطح شهر‌ها تقویت شود.

عباسی گفت: طرح‌های ارائه شده در کمیسیون ماده ۵ بایستی در کارگروه‌های مرتبط مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرند و سپس در این جلسه مطرح شوند.

در این جلسه ۱۷ دستور کار مرتبط با کمیسیون ماده ۵ در شهر‌های بن، فارسان، هفشجان، ناغان و شهرکرد مورد بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

231861

مطالب مرتبط