کرونا در سیستان و بلوچستان با عادی‌ انگاری مواجه شده است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان‌ و بلوچستان اعلام کرد: هشدارها نسبت به گذشته در بحث کرونا کمرنگ و رعایت پروتکل‌ها نیز کمتر انجام و عادی ‌انگاری در این استان اتفاق افتاده ‌است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، محمدهادی مرعشی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهوری و سایر مسئولان مرتبط از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: بررسی آمارهای کشوری در سطح استان‌ها نشان از خیز آرام افزایش آمار مبتلا در هفته گذشته بوده بنابراین باید تیم‌های نظارتی دوباره فعال و هشدارهای لازم برای رعایت پروتکل‌ها را در سطح جامعه داشته باشند تا با هجمه و چالش جدیدی روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ورود مسافران به چابهار و اسکان در فضاهای عمومی را شاهد هستیم که این روند بسیار خطرناک بوده افزود: از طریق ستاد ملی کرونا پیگیری می‌کنیم تا نسخه همانند شهرهای قشم، کیش و بوشهر برای چابهار به عنوان شهر مسافرپذیر اعلام کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: اگر شرایط چابهار به سمت افزایش میزان مبتلا پیش رود محدودیت پروازها را از وزارت راه و شهرسازی دنبال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد پروازها به مقصد چابهار که عموما از شهرهای آلوده هستند اضافه شود.

وی با اشاره به اینگه اسکان در مهمانسراهای شهر چابهار نیز در هفته آینده ممنوع بوده گفت: تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد تا در فرودگاه برای مسافرانی که از خارج از سیستان و بلوچستان وارد چابهار می‌شوند تست کرونا انجام شود.

مرعشی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و ورود جمعیت زیاد مسافر به منطقه سیستان را نیز در این ایام خواهیم داشت بنابراین باید دانشگاه علوم پزشکی زابل آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط غیرقابل پیش‌بینی و افزایش آمار مبتلایان به کرونا را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در اثر عادی‌انگاری شرایط حضور در مراسمات رو به افزایش و شرایط به زمان قبل از کرونا برگشته که باید از این امر جلوگیری و هشدارهای لازم داده شود.

231642