استاندار مرکزی:

پالایشگاه شازند در تولید بنزین و گازوئیل کشور واحدی برجسته است

استاندار مرکزی گفت: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یکی از واحدهای پالایشگاهی برجسته و مطرح کشور در تولید بنزین و گازوئیل و پاسخگویی به نیاز سوخت است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، سید علی آقازاده روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه بازوی بارگیری فرآورده‌های نفتی پالایشگاه شازند، افزود: این مجتمع پالایشگاهی هر روز به سمت پاک بودن و راهبردهای منطبق با محیط زیست حرکت می‌کند که این مهم نشانگر تعهد و مسئولیت اجتماعی است که در کنار تولید مدنظر است.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند با قدمت ۲۸ سال همواره کوشیده که از آلودگی‌های بکاهد واکنون به سمت پاک بودن و همراهی هدفمند با محیط زیست حرکت می‌کند.

استاندار مرکزی گفت: پالایشگاه شازند مجموعه ارزشمند نفتی است که در دوره انقلاب اسلامی به بار نشسته و امروز به عنوان یکی از کانون های مهم تولید و اقتصاد ایران اسلامی نقش آفرین است.

آقازاده اظهارداشت: تا سه سال پیش ایران وارد کننده بنزین و گازوئیل بود اما با همت متخصصان داخلی و تلاش دولتمردان و عرصه نفت نه تنها نیاز داخل با تولید پالایشگاهی پاسخ داده شده بلکه کشور از صادر کنندگان منطقه و خاورمیانه است که این موفقیت نتیجه خودباوری و تعهد جوانان متخصص در کنار معنویت است.
وی افزود: نسلی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرورش یافته است هر کدام سرباز متعهد نظام اسلامی هستند که با ایمان و وجدان در سنگرهای مختلف حاضر شده و برای تامین نیاز و خودکفایی و اقتدار کشور از هیچ کوششی دریغ ندارند و همه توانشان را به کار می‌گیرند تا ایران اسلامی روز به روز بتواند بیشتر بدرخشد و پله های ترقی را بپیماید.
استاندار مرکزی گفت:طرح تصفیه و بازیابی پساب‌های حاوی املاح بالا در این پالایشگاه ظرفیت تصفیه سه میلیاردو ۵۲۰ لیتر آب را دارد که با بازتوانی این آب‌ها کمک زیادی به مدیریت منابع آبی می‌شود.
وی اظهارداشت : پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در فرآیند تولیداتش روزانه ۶۰۰ تن گوگرد استحصال می‌کند که در گذشته سوزانده می‌شد و موجب آلودگی هوا بود.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولیدکننده بنزین یورو ۴ و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد.

این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.

ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

231528

مطالب مرتبط