معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پرسون قزوین:

تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین درخصوص رفع مشکلات اخیر کمبود، بی ثباتی، افزایش و نا همسان بودن موجودی و قیمت کالاهای اساسی خبر داد؛ تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود و در مورد روغن نیز مساله کمبود حل شد.

در گفت و گوی اختصاصی پرسون قزوین باعیسی قبادی؛ معاون امور اقتصادی استاندار قزوین این سوال مطرح شد که با توجه به چالش‌های اخیر اقتصاد و بازار و عدم ثبات در تامین موجودی قفسه های فروشگاه ها و نیاز به تامین با ثبات موجودی و تثبیت قیمت کالاهای اساسی مثل روغن، شکر، تخم مرغ و مرغ، چه تدابیری اندیشیدید؟ لطفا" توضیح دهید.

قبادی، در پاسخ به این سوال گفت: ستاد تنظیم بازار در واقع در حوزه قیمت کالاهای اساسی وارد عمل می شود. موضوع روغن مساله و مشکلی است که خوشبختانه با همکاری سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار حل شد و الان مساله‌ روغن نداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین توضیح داد؛ در موضوع شکر، در بخش شکر بسته بندی شده که مخصوص خانوار است به مقدار کافی در استان وجود دارد. شکر صنعتی را که نیاز صنوف و صنعت هست، قرار شده از همدان بگیریم و یک جابجایی در حال انجام هست که انشالله این شکر از کارخانه قزوین تهیه بشود تا واحدهای تولیدی و صنعتی متحمل هزینه حمل و نقل نشوند.عیسی قبادی همچنین شرح داد؛ در مورد تخم مرغ مشکلی نداریم و اتفاقی که افتاد این هست که، گفتیم نیاز استان را که نزدیک به ۵۰ هزار تن است در استان تامین بشود و صدور تخم مرغ به استانهای همجوار در صورتی باشد که مازاد بر نیاز استان وجود داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد؛ تاکید کرده ایم که اول نیاز استان قزوین را تامین کنند و هرچه را که مازاد بود به استان‌های همجوار بدهند. این هم در دستور کار قرار بگیرد و با قیمت تنظیم بازار یعنی با قیمتی که مصوب است و این را تعاونیهای مرغداران قبول کردند و از هفته قبل شروع شده است و الان هم ادامه دارد.

قبادی ادامه داد؛ جزو معدود استان هایی هستیم که تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار که نزدیک به سی و سه هزار تومان برای هر کیلو تعیین شده در اختیار مردم قرار می دهیم و به هر میزانی که نیاز داشته باشند. قبادی تصریح کرد؛ تاکید کردیم که حتما روی تخم مرغی برچسب وجود داشته باشد. تاریخ تولید، تاریخ انقضا و واحد تولیدکننده. ان شالله در این موضوع هم مشکل خاصی نداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین درباره تامین میوه شب عید هم پاسخ داد؛ در این باره هم تدارک لازم دیدیم و ان شالله میوه به میزان کافی در سردخانه های استان نگهداری خواهد شد. سیب و پرتقال تهیه شده ان شاالله در اواخر اسفند ماه وارد بازار می شود.

گفت و گو از حسین رستمی

231033