پرسون همدان گزارش می دهد؛

از احتکار خانگی تا چرب تر شدن قیمت روغن در بازار

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه کمبود روغن در بازار نداریم گفت: احتکار خانگی باعث احساس کمبود روغن و افزایش قیمت کاذب در بازار شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، کمبود روغن خوراکی جامد و مایع در چند ماه گذشته در همدان منجر به ایجاد برخی مشکلات برای مردم شده است که علاوه بر آن افزایش قیمت را نیز تا دو برابر کرده است و مردم به عنوان مصرف کنندگان همچنان اظهار نارضایتی دارند.

از یک سو علاوه بر چالش احتکار روغن در مغازه های خواروبار فروشی و فروشگاه ها در حال حاضر این کالای مصرفی مورد احتکار مصرف کنندگان خانگی قرار گرفته است و منجر به چالش افزایش قیمت و خالی بودن قفسه های روغن در فروشگاه ها و مغازه ها شده است.

حمید رضا متین رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص کمبود روغن خوراکی در بازار گفت: روزانه ۲۰ تن روغن در استان همدان توزیع می شود و نباید مصرف کنندگان برای خرید این کالا در بازار دچار مشکل باشند.

وی افزود: ۸۰ درصد از روغن خوراکی همدان از شرکت کشت و صنعت خزل همدان تامین می شود.

متین ادامه داد: بسیاری از واحدهای پخش می‌گویند چون نظارت نیست این مشکل ایجاد شده است.
رییس اداره صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای تولید روغن درحال تولید عادی خود هستند خاطرنشان کرد: نمی‌گویم روغن زیاد است اما کم هم نداریم. روزانه روغن توزیع می‌شود اما هر مقدار که توزیع می‌شود مردم بلافاصله آنها را می‌برند و قفسه‌ها را خالی می‌کنند. این احتکار خانگی سبب‌شده تا احساس شود با کمبود روغن مواجه هستیم.

منیژه فرهانپور-استان همدان

233171

مطالب مرتبط