تمام وعده‌های داده شده دولت برای توسعه آذربایجان‌غربی عملی می‌شود

معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی گفت : دولت دوازدهم تمام وعده ها خود را برای توسعه آذربایجان غربی عملی می کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و دولت نگاه ملی به این استان مرزی با ظرفیت های منحصر به فرد دارد اظهار داشت: از ابتدایی دولت برای توسعه استان ۱۱۱ طرح به ارزش ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان برنامه ریزی شد که تا کنون ۷۸ طرح به اتمام رسیده است و ۳۳ طرح باقی مانده تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای کل طرحهای استان ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان بود که با توجه به افزایش قیمت ها تا کنون با ۲ برابر پرداختی ۵ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ۶۳۳ میلیارد تومان دیگر بزودی پرداخت خواهیم کرد .

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت : آذربایجان‌غربی در تقسیم بندی بودجه ۱۴۰۰ استان هفتم کشور است و این اتفاق می‌تواند روند توسعه استان را شتاب بیشتری بدهد.

وی در ادامه به شاخص‌های توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سرانه تخت بیمارستانی نیز از ۱ به ۱.۶ رسیدیم در آب آشامیدنی روستایی ۳ درصد از متوسط کشوری بیشتر هستیم و در گاز رسانی روستایی از ۳۲ درصد برخورداری به ۷۵ درصد رسیدیم .

شهریاری تصریح کرد: در بخش راه‌سازی در ۴ سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه شده است و در بخش ارتباطات انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است .تعداد روستاهای برخوردار از ۱۷۰ روستا در سال ۹۶ به ۲ هزار روستا در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مهمترین نیازهای استان در بخش‌های راه روستایی، فضای آموزشی و ورزشی است عنوان کرد:در راه روستایی فقط ۵۰ درصد روستاهای استان آسفالت هستند و در رتبه ۲۹ کشوری هستیم.

وی به وضعیت فضای آموزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش فضای آموزش ۱۲ هزار کلاس نیاز داریم و سرانه فضای آموزشی ۶۹ سانتی متر است که نیازمند توجه ویژه دولت در این بخش ها هستیم.

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مطالبات مردم آذربایجان‌غربی اشاره و بیان کرد: توسعه راه‌های ترانزیتی استان از جمله محور محمدیار به تمرچین، خوی به بازرگان و خوی به رازی از مهترین مطالبات استان است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی دولت باید اعتبارات بیشتری برای مدرن کردن شبکه آبیاری حوضه آب خیز دریاچه ارومیه اختصاص دهد و بسته های تشویقی بهتری برای کشاورزان داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به احداث ایستگاه پمپاژ گل فرج با هدف انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته حق آبی دریاچه ارومیه از طرح انتقال آب ارس به سایر استان‌های کشور باید داده شود.

انتهای پیام/

230793