استاندار کردستان:

طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا ۲ هفته دیگر اجرایی می شود

استاندار کردستان گفت: طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج تا ۲ هفته آینده اجرایی می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات بخش آب استان کردستان در سال آینده به 580 میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کردستان گفت: امسال این اعتبارات رقمی بالغ بر 380 میلیارد تومان بود که سال آینده خوشبختانه مبلغ 200 میلیارد تومان به آن اضافه شده است.

مدیر ارشد استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت: برای اولین بار در بودجه سال آینده، ردیف بودجه جدیدی تعریف شد و ۹۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید:

برای انتقال آب سد «آزاد» به سنندج نیازمند یکصد میلیارد تومان اعتبار هستیم

کاهش ۴ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد اکباتان


مرادنیا اظهار داشت: از سال گذشته برای رفع مشکل انتقال آب سد آزاد به سنندج تلاش های زیادی صورت گرفت و موفق شدیم مبلغی به میزان یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور برای عملی کردن این برنامه جذب کنیم.

استاندار کردستان گفت: طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج تا ۲ هفته آینده اجرایی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ان شاء الله با اجرایی شدن این طرح بو و طعم نامطلوب آب شرب شهر سنندج برطرف خواهد شد.

استاندار کردستان ادامه داد: به علت مشکل تصفیه‌ خانه فاضلاب سنندج امکان آبگیری سد «ژاوه» وجود نداشت اما با اجرای طرح ارتقا این تصفیه‌ خانه، تا اسفند امسال این سد نیز آبگیری می شود./انتهای پیام

آیین مهر ـ استان کردستان

222654