نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای لرستان می توانند همیار اقتصاد استان باشند

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از روستا ها غافل شد. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

لرستان ـ حسین گودرزی؛ نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: روستا های لرستان بهترین بستر را برای جذب گردشگر دارند. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های ما می توانند در مسئله کمک اقتصادی نیز موثر باشند. نباید از روستا ها غافل شد. طبیعت و زندگی بکر قشر روستا نشین لرستان همواره باعث غافل گیر شدن هر بازدید کننده ای شده است.

وی افزود: با تدوین برنامه ای اصولی با موضوعات ایجاد زیر ساخت اقامت های بوم گردی و تهیه برنامه های تبلیغاتی برای جذب گردشگر می تواند تحولی نو در عرصه توریسم داخلی لرستان بوجود بیاورد. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

گودرزی در ادامه گفت: روستاهای پاچه لک ازنا مجموعه ای ناب برای جذب گردشگر و تبلیغ و معرفی فرهنگ زندگی عشایری هستند. این منطقه از مناطق بسیار مستعد گردشگری استان لرستان میباشد که میتواند منشاء درآمدزایی فراوان و اشتغالزایی برای اهالی این منطقه در زمینه گردشگری، پرورش آبزیان و کشت گیاهان داروئی باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود مشکل آب شرب و کشاورزی روستاهای منطقه با وجود آب فروان اشترانکوه از فرماندار و مدیران شهرستان ازنا خواست نسبت به رفع مشکلات روستائیان منطقه اهتمام ویژه نمایند.

قابل ذکر است عمده مطالبات اهالی این روستاها که بعنوان مصوبات امروز در دستور پیگیری قرار گرفت:

۱. تعمیر و آسفالت جاده های منطقه

۲.رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای منطقه

۳. تکمیل شبکه آب کشاورزی و اجرای شبکه های ۳ و ۴ آب رسانی از سد کمندان

۴.تسریع در نصب سایت های تلفن همراه جهت رفع مشکل آنتن دهی

۵. رفع مشکلات مربوط به تملک اراضی کشاورزی منطقه

۶. تسریع دراجرای طرح هادی روستاها

لازم به ذکر است دیدارهای امروز نماینده مردم شریف دورود و ازنا با مردم روستاهای شنگان،قاضی آباد،دوبلوکان، سیوله، سیاوش آباد، نصرت آباد و دره تخت در فضایی صمیمی و با حضور شوراها، دهیاران، و معتمدان محل با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

230441

مطالب مرتبط