معاون پرورشی فکری اداره کل آموزش پرورش:

برگزاری ۲ هزار برنامه دهه فجر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برگزاری بیش از ۲ هزار ویژه برنامه فرهنگی دهه فجر در مدارس این استان در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا کلید خورد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از اراک«معصومه انصاری» گفت: برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سال جاری با شعار محوری «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر» در آموزش و پرورش استان مرکزی تدارک شده و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: نواختن زنگ انقلاب در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه روز دوازدهم بهمن ماه همزمان با ورود امام راحل (ره) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور شمار محدود دانش آموزان در تمامی مدارس استان مرکزی و پخش زنده آن از شبکه شاد بخشی از برنامه‌های امسال دهه فجر مدارس استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: آیین نمادین زنگ انقلاب اسلامی نیز امسال در دبیرستان شبانه‌روزی قمر بنی هاشم شهرستان کمیجان نواخته می شود و تلاش بر آن است که بازتاب برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا در فضای مجازی دنبال شود.

انصاری گفت: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف به‌صورت محتوای تولیدی برای امیدبخشی به جوانان در شبکه شاد، معرفی انقلاب اسلامی و مبارزه مردم علیه رژیم ستم شاهی در قالب محتواهای مختلف از جمله دست نوشته، فیلم کوتاه، نماهنگ از دیگر برنامه‌های تدارک شده آموزش و پرورش استان مرکزی در دهه مبارک فجر امسال است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، تبیین نقش ارزنده و موثر معلمان و فرهنگیان در پیروزی، تداوم و تربیت وارثان انقلاب اسلامی در فضای مجازی، تجلیل از مقام شامخ دانش آموزان و فرهنگیان شهید، ایثارگران و خانواده آنان نیز از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برای چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اختصاص موضوعات درس انشای مدارس به رویدادهای انقلاب اسلامی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های تخصصی در فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان دختر متوسط اول و دوم و همکاران با عنوان «نقش زنان در ییروزی انقلاب اسلامی» نیز همزمان با دهه مبارک فجر در مدارس آموزش و پرورش استان آغاز شد.

انصاری گفت: گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، رسالت زنان در جنگ نرم پیش رو، برگزاری مراسم عطر افشانی و گلباران قبور شهدا و بهره‌برداری از دبیرخانه کشوری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر در آموزش و پرورش استان مرکزی است.

وی ادامه داد: دبیرخانه کشوری محافل انس با قرآن هیجدهم بهمن ماه در استان مرکزی دایر می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اجلاسیه کنگره ۱۷ هزار بانوی شهید ویژه شهدای فرهنگی خانم و دختران دانش‌آموز نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کرونا همزمان با دهه مبارک فجر در این استان تدارک شده است.

انصاری افزود: طرح ملی لاله های روشن ویژه ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز سطح کشور در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده و این طرح ویژه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی همزمان با دهه مبارک فجر در تمامی مدارس کلید خورد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب اسلامی، ادامه رزمایش کمک مومنانه در آموزش و پررش استان مرکزی وبرگزاری سرود ۱۳۵۷ نفری با گویش های مختلف در فضای مجاری از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر در این استان است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

230622